۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۰۶
اعطای فرصت مطالعاتی IPC به دانشجویان دکترا در راستای پروژه OptiVisiT
کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) در نظر دارد برای یک دانشجو دکترا فرصتی فراهم کند تا پس از کسب دستاوردی خلاقانه و جدید از اتحادیه اروپا (EU)، توانایی‌های بصری را مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) در نظر دارد برای یک دانشجو دکترا فرصتی فراهم کند تا پس از کسب دستاوردی خلاقانه و جدید از اتحادیه اروپا (EU)، توانایی‌های بصری را مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهد. 
پروژه OptiVisiT که بخشی از برنامه تحقیقاتی افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا است، در طول چهار سال آینده ۴ میلیون یورو (۳.۵ میلیون پوند یا ۴.۸ میلیون دلار) بودجه اعطایی خواهد داشت.
 هدف OptiVisiT آن است که دانشمندان پیشرو در اتحادیه اروپا را در تلاش برای دستیابی به موفقیت‌های غیرمنتظره، تشویق کند تا دیدگاه‌ها نسبت به مراقبت و توانبخشی را بهبود بخشند. 
در پی افزایش بودجه، OptiVisiT این شانس را به ۱۵ دانشجوی دکترا داده است تا روی پروژه‌های تحقیقی در زمینه علم بینایی، فن‌آوری و مراقبت سلامت کار کنند. یکی از آن دانشجویان از IPC خواهد بود که توجه OptiVisiT را به دانش جدید در مورد توانایی‌های کارکردیِ بینایی افراد جلب می‌کند. 
این دانشجو در طول دوره‌ای سه ساله، تحقیقات در مورد طبقه‌بندی دیدِ کارکردیِ مرتبط با ورزش‌های مختلف در IPC را هدایت خواهد کرد. یکی از گفته‌ها از منابع IPC: «آزمون‌های بینایی فعلی، در طبقه‌بندی نیازمند پاسخ‌های ذهنی است که مستلزم آن است که ورزشکاران بهترین عملکرد خود را داشته باشند»
«یک آزمون آرمانی می‌تواند به گونه‌ای باشد که بدون تکیه بر پاسخ‌های ورزشکاران، بینایی را به صورت عینی بیازماید».
«هدف تحقیقات آن است که تاثیرگذاری آزمون روی حرکت‌های چشم را بررسی کند که بتواند به صورت عینی‌تر بینایی را ارزیابی کند»
متقاضی موفق، به بخش طبقه‌بندی IPC خواهد پیوست تا تِز خود را تدوین کند؛ در حالی که علاوه بر آن در رویدادهای ورزشی پارالمپیکی هم کسب تجربه خواهد کرد. 
 
 
 
آنها همچنین در یک مطالعۀ از راه دور در دانشگاه Vrije  آمستردام ثبت‌نام خواهند شد. تقاضاها برای ۱۵ جایگاه PHD از هم‌اکنون قابل پذیرش است و تا ۲۸ فوریه می‌توانید درخواست‌های خود را ارسال کنید. 
این نکته روشن است که برای واجد شرایط بودن، محققان نباید به مدت بیش از ۱۲ ماه در طول سه سال بلافاصله پیش از استخدام خود، در کشور میزبان سازمانی خود اقامت داشته یا کار و مطالعه خود پیش ببرند. 
IPC که مقر آن در شهر بن آلمان قرار دارد، اعلام کرد که مشتاق است از متقاضیان علاقه‌مند به ورزش‌های پارالمپیکی در کنار اشتیاق به تحقیقات با مهارت‌ها و تجربۀ مرتبط بشنود و یکی از علاقه‌مندان دارای کارشناسی ارشد را جذب کند.
کد خبر : ۴,۰۵۸
اشتراک در