۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸
نشست خبری دبیر اجرایی پارالمپیک و سرپرست کاروان پارالمپیک در توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد
نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان پارالمپیک در توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد.
نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان پارالمپیک در توکیو ۲۰۲۰ به صورت وبیناری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این نشست محمد تابع ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: 
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در این نشست مجازی موارد زیر را توضیح داد.
مصوبه اخیر دولت برای استخدام قهرمانان پارالمپیک هنوز ابلاغ رسمی به ما نشده ولی این آیین نامه با پیگیری هایی که صورت گرفت یک گام به جلوتر از مصوبه قبلی بوده که ورزشکاران منتفع شوند و نه فقط فرزندانشان البته اگر نواقصی داشته باشد باز هم پیگیری خواهیم کرد.
برای بازیهای پارالمپیک توکیو مبلغی در قالب لایحه برای بودجه ۱۴۰۰ به مجلس پیشنهاد نشده بود و فقط بودجه جاری پارالمپیک دیده شده بودکه اقداماتی با همکاری وزارت ورزش و مجلس انجام شده تا ان شاالله تخصیص ویژه توکیو را داشته باشیم. 
متاسفانه با گذشت حدود ۱۱ ماه از سال فقط کمتر از ۵۰ درصد بودجه تخصیص یافته است. کل بودجه امسال ۴۹ میلیارد تومان بوده است.
متاسفانه تست دوپینگ حمید اسلامی ورزشکار پارادو و میدانی مثبت بوده است و شامل محرومیت های وادا خواهد بود.
 در سالگرد مرحوم سیامند رحمان، مسابقات وزنه برداری تحت نظارت IPC دارای رنکینگ بین المللی به نام سیامند رحمان ثبت شده و برگزار می گردد.
برای ویزای ورزشکاران برای مسابقات دو و میدانی در امارات در حال پیگیری هستیم . از طرف رییس IPC قول انجام داده اند و پیگیر هستیم. 
هادی رضایی سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در توکیو۲۰۲۰ نیز ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) در این نشست مجازی در پاسخ به سوالات خبرنگاران به موارد زیر پرداخت.
طبق آخرین هماهنگی که همین دیروز بوده، بنا بر برگزاری توکیو است و دستورالعمل های فنی هم واصل شده است.
مراسم برافراشتن پرچم کشورها در دهکده حذف شده است. در پارالمپیک ۲ پرچمدار آقا و خانم خواهیم داشت. به دلیل حمایت از شرکت منندگان این تصمیم گرفته شده است. ۲ شهریور افتتاحیه است و اختتامیه ۱۴ شهریور خواهد بود. در آستانه آغاز ثبت نام کاروان هستیم. تا آخر اسفند باید کادر پزشکی را معرفی کنیم. تا آخر اردیبهشت کل کاروان باید اعلام شود. محدویت هایی برای اصحاب رسانه داریم مثلا هر عکاس در ۴ متر مربع باید قرار گیرد. هر ۱۵ روز یکبار جلسه وبیناری جمعی داریم و هر ماه یکبار برای هر کشور هم جداگانه برگزار می شود.
طبق مصوبات برای شانس طلا ۲ سفر تدارکاتی و نقره ۱ سفر پیش بینی شده است. البته دعوتنامه باید بیاید و کشور ضعیفی هم نباشد. 
شعار و برگزار کننده المپیک و پارالمپیک برای اولین بار یکیست.
ترکیب کاروان را تا شرایط موجود امروز اعلام می کنیم. اگر رکوردها تغییرات داشته باشد، بر مبنای مصوبات ستاد افزایش یا کاهش خواهیم داشت. ولی در رشته ها تغییری نخواهیم داشت.
 پاراتکواندو ۲ ورزشکار آقا و ۱ مربی. اگر بانوان سهمیه بگیرند و طبق مصوبات ستاد باشد، افزایش داریم.
پاراتیراندازی ۳ ورزشکار خانم و ۲ مربی. ۲ ورزشکار آقا هنوز به حد نصاب رکورد نرسیده اند. 
تیرو کمان ۵ ورزشکار( ۴ آقا و ۱ خانم) و ۳ مربی. تاکنون حد نصاب ها برای ۵ نفر مورد تایید بوده است.
جودوی نابینایان ۲ آقا و ۱ مربی . شانس یک ورزشکار دیگر برای کسب سهمیه داریم.
پاراوزنه برداری ۶ ورزشکار و ۲ مربی. 
والیبال نشسته ۱۲ ورزشکار و ۳ مربی
بسکتبال با ویلچر ۱۲ ورزشکار و ۲ مربی و ۱ تکنسین ویلچر.
 پارادو و میدانی جانبازان و معلولین، آقایان ۵ ورزشکار( ۱ خانم ۴ آقا) و ۳ مربی( ۲ آقا و ۱ خانم). طلایی ها مربی اختصاصی می توانند داشته باشند.
 دو و میدانی نابینایان ۲ ورزشکار، یک سهمیه طلا و یک نفر هم نیاز به تایید کلاس بندی با اعزام ضروری. ۲ مربی در صورت ۲ ورزشکار.
قایقرانی ۱ ورزشکار خانم و ۱ مربی.
جمعا ۵۰ ورزشکار و ۲۰ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته تاکنون در نظر گرفته شده است. همراهان شامل سرپرست و مترجم و پزشکی و ... جدا از این افراد خواهد بود.
کد خبر : ۴,۰۴۷
اشتراک در