۹ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷
نشست-خبری-دبیر-اجرایی-پارالمپیک-به-صورت-وبیناری-برگزار-شد-تابع-۱۳-نفر-در-انتخابات-کمیسیون-ورزشکاران-حضور-خواهند-داشت
نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به صورت وبیناری برگزار شد.
نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این نشست محمد تابع ضمن گرامیداشت یوم ا... نهم دی و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: به عنوان یکی از اهالی جامعه ورزش افتخار می‌کنم که حاج قاسم از عنفوان جوانی یک ورزشکار با مرام در رشته‌های مختلف بود و همین روحیه ورزشی و جوانمردی، روز به روز در ایشان تقویت شد تا به اوج پهلوانی یعنی شهادت نائل گردید. سردار دل‌ها مایه فخر همه ایرانیان است و همچنین باعث افتخار جامعه ورزش که ایشان از شهدای ورزشکار محسوب می شوند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در این نشست مجازی موارد زیر را توضیح داد:

طبق مصوبات ستاد، بیشتر اردوها در جزیره کیش با شرایط قرنطینه و اتاق های تک نفری و داشتن تست پی سی آر منفی در حال تدارک و برگزاری است. حداقل ۱۵ روز در اردو هستند و تردد در اردو ممنوع است.

تایید و نهایی شدن آیین نامه تنخواه گردان کمیته از مصوبات جلسه هیات اجرایی بود. بومی سازی وسایل و تجهیزات ورزشی مورد نیاز با استانداردها در شرایط تحریم ها با تکیه بر تولید داخلی هم تصویب شد. 

مصوبه اخیر دولت برای استخدام قهرمانان پارالمپیک هنوز ابلاغ نشده ولی این آیین نامه با پیگیری هایی که صورت گرفت یک گام به جلوتر از مصوبه قبلی بوده که ورزشکاران منتفع شوند و نه فقط فرزندانشان البته اگر نواقصی داشته باشد باز هم پیگیری خواهیم کرد.




برای انتخابات آتی هیات اجرایی و خزانه دار از مجمع تا یکسال برای مجمع بعد مهلت گرفتیم چون طبق اساسنامه باید انتخابات را حضوری و با رای مخفی برگزار می کردیم که با شیوع کرونا و بیناری برگزار شد و امکان برگزاری انتخابات نبود.

برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران ۱۵ نفر ثبت نام کردند که ۲ نفر واجد شرایط نیستند و ۱۳ نفر نامزد را روی وب سایت اعلام خواهیم کرد.

پیشنهاد اعزام یک نفر به جای بهمن گلبارنژاد امکانپذیر نیست چون اعزام ها در قالب مصوبات ستاد و در راستای دستور العمل های برگزاری توکیو مثل کلاس بندی  و حضور در مسابقات مختلف و ... خواهد بود.

مشکل ترخیص قایق خانم شهلا بهروزی راد بالاخره حل شد. امیدوارم تمرینات خوبی داشته باشند و کسب بهترین مدال را از ایشان در توکیو ببینیم.

مشکل تجهیزات تخصصی دو و میدانی از شرکت نوردیک بعد از یکسال و نیم هم حل شد و در اختیار ورزشکاران دو و میدانی قرار خواهد گرفت.

مصوبه ستاد برای اختصاص مربی خارجی مربوط به ورزشکاران ویژه بود. ۳ قهرمان اعم از زهرا نعمتی و ساره جوانمردی و سیامند رحمان که فدراسیونها می توانند از مربی خارجی استفاده کنند. در شرایطی که همتراز مربی خراجی داریم اولویت با مربی داخلی است. فدراسیون تیر و کمان پیشنهاد سرمربیگری آقای پاکزاد را برای زهرا نعمتی داشت که بررسی و تایید شد. البته یک مربی از بانوان هم در کنار ایشان هستند.

در وزنه برداری، ورزشکاران مجموعه مسابقاتی از ۲۰۱۷ مکزیک تا امارات سال گذشته را طی کرده‌اند. بنابراین ورزشکاری که به جای سیامند اعزام می شود باید مراحل را طی کرده باشد. ورزشکارانی در اردو هستند که در مسابقات لازم شرکت کرده اند و چنانچه به رکوردهای مورد نظر برسند اعزام می شوند و ان‌شاالله طلا هم کسب می‌کنند.

برای بازی‌های پارالمپیک توکیو مبلغی در قالب لایحه برای بودجه ۱۴۰۰ به مجلس پیشنهاد نشده بود و فقط بودجه جاری پارالمپیک دیده شده بودکه اقداماتی با همکاری وزارت ورزش و مجلس انجام شده تا ان شاالله تخصیص ویژه توکیو را داشته باشیم.

کد خبر : ۴,۰۲۸
اشتراک در