۱ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴
برگزاری-رقابتهای-پارااسکی-با-نظارت-IPC-در-ایران-vفرصت-کسب-امتیاز-برای-سهمیه-پارالمپیک-زمستانی-۲۰۲۲
عیسی ساوه شمشکی، رییس انجمن پارا اسکی، از برگزاری رقابتهای پارا اسکی در کشورمان و با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک خبر داد.
عیسی ساوه شمشکی، رییس انجمن پارا اسکی، از برگزاری رقابتهای پارا اسکی در کشورمان و با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک خبر داد.

وی در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک گفت: این مسابقات در سه رشته صحرانوردی، آلپاین و اسنوبرد با حضور ورزشکارانی که دارای کلاس بندی بین المللی هستند، برگزار می‌شود و امتیازات آن در روند کسب سهمیه برای بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ موثر است.

وی افزود: مسابقات پاراصحرانوردی طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ دی ماه، پارااسنوبرد در روزهای ۲۳ تا ۲۵ دی ماه و پارا آلپاین در روزهای ۷ تا ۹ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

رییس انجمن پارااسکی خاطر نشان کرد: در رشته صحرانوردی ۲ ورزشکار خانم و ۵ آقا، در پارا اسنوبرد ۲ ورزشکار خانم و ۴ آقا و در پارا آلپاین ۵ ورزشکار آقا از کشورمان حضور دارند و به دلیل شرایط همه گیری بیماری کرونا شرکت کننده خارجی در این دوره از مسابقات حضور ندارد.

ساوه شمشکی گفت: میرمحمد میگونی و بهرام ساوه شمشکی دو ناظر فدراسیون جهانی اسکی هستند که پس از درخواست IPC به عنوان ناظر این مسابقات معرفی شده اند و حضور آنها و عدم نیاز به ناظر خارجی  باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها خواهد شد.

وی افزود: هر ورزشکار طی فصل جدید که از دی ماه امسال تا دی ماه سال آینده است، می بایست در ۵ رویداد شرکت کند و امتیازاتی که در سه رویداد برتر کسب خواهد کرد در روند بدست آوردن سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۲ محاسبه می شود.

ساوه شمشکی گفت: ما از فرصتی که برای میزبانی ایران ایجاد شد استفاده کردیم و رقابت‌های پیش رو در واقع دو دوره محسوب می شوند و شرکت کنندگان دو رویداد از پنج رویداد الزامی را در کشور خودمان پشت سر می گذارند و برای باقی مسابقات باید منتظر باشیم که چه فرصتهایی ایجاد خواهد شد.

رییس انجمن پارا اسکی اعلام کرد: پیش از آغاز مسابقات اردوی ۴ روزه‌ای برای شرکت کنندگان تدارک دیده ایم که البته به خاطر شرایط بیماری کرونا روزهای آن محدود انتخاب شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به نگاهی که همیشه برای توسعه این رشته وجود دارد، در اولین فرصت ممکن که شرایط همه گیری بیماری کرونا رو به بهبود باشد، اردویی برای سایر ورزشکاران که شرایط شرکت در مسابقات مذکور را ندارند، نیز برگزار خواهیم کرد.

کد خبر : ۴,۰۲۴
اشتراک در