۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۰۷:۳۸
با-صدور-پیامی-رئیس-سازمان-آموزش-و-پرورش-استثنایی-روز-ملی-پارالمپیک-را-تبریک-گفت
جواد حسینی،معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در پیامی فرارسیدن روز ملی پارالمپیک را تبریک گفت.
جواد حسینی،معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در پیامی فرارسیدن روز ملی پارالمپیک را تبریک گفت.
در پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است:
" روز ملی پارالمپیک، روز اندیشیدن به روش های رشد وجودی انسان هایی است که از هر فرصتی برای بالندگی و تعالی بهره می گیرند تا با غلبه بر محدودیت های فیزیکی ثابت کنند که « خواستن توانستن است » و قله های افتخار تنها با اراده است که فتح می شوند.
همان طورکه ورزشکاران پارالمپیکی به عنوان قلب جنبش پارالمپیک شمرده می شوند، دانش آموزان عزیز دارای نیازهای ویژه نیز، با نمایش توانمندی های خود در شرایط مختلف «من می توانم» را در عمل به اثبات رسانده اند و با تلاش و تحرک، افتخارآفرینان آینده ایران عزیز در سطوح مختلف ملی و بین المللی بوده و خواهند بود.



این سازمان درحال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز دارای نیازهای ویژه را پوشش می دهد که از این تعداد، منتخبان استانی در رشته‌های ،بوچیا، گلبال، شطرنج، فوتسال، آمادگی جسمانی،والیبال دوومیدانی در مسابقات کشوری شرکت می کنند و منتخبان مسابقات کشوری استثنایی به تیم های منتخب فدراسیون ها جهت حضور در تیم های ملی و مسابقات جهانی و پارالمپیکی دعوت می شوند و تاکنون موفق به کسب مدال های مختلف بین المللی در رشته هایی از قبیل بوچیا ،گلبال،دوومیدانی و تنیس روی میز و... شده اند.
سازمان آموزش و پرورش استثنائی به عنوان یکی از خدمتگزاران دانش آموزان دارای نیازهای ویژه همواره در برگزاری برنامه های متنوع گرامیداشت این ایام، مشارکت فعال داشته و در کنار کمیته ملی پارالمپیک، نقش مؤثری در توسعه جنبش پارالمپیک در کشور داشته است. چراکه اعتقاد دارد ورزش از ملزومات زندگی این دانش آموزان است و به توانمندسازی و استقلال آنها منجر می شود. در همین راستا در سیاست های کلان خود برنامه هایی برای طراحی بسته های تمرینی ورزشی متناسب با توانمندی های این دانش آموزان پیش بینی کرده است.
با توجه به پاندمی کرونا، اجرای برنامه‌های روز و هفته ملی پارالمپیک امسال متناسب با شرایط در هر شهر و با رعایت نکات بهداشتی و تأکید بر امکانات فضای مجازی برگزار می‌شود. این شرایط نشان می دهد که باید نگاه ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داشته باشیم و خودمان را موظف به انجام کارهای نوآورانه برای این فرزندان عزیزمان بدانیم. مدیران، معلمان و مربیان در مدارس باید نگاه ویژه‌ای به تحرک این دانش‌آموزان داشته و تمام توان خود را برای حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و خانواده های آنان از طریق ترغیب آنان به فعالیت بدنی و ورزش داشته باشند.
ورزشکاران جانباز و معلول همواره الهام بخش و الگوی پرافتخار دانش آموزان دارای نیازهای ویژه هستند چراکه با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس خود به خوبی نشان داده اند که در مسیر موفقیت و سرافرازی تنها باید چشم امید به خداوند و اعتماد به توانمندی های خود داشت. از این رو فرصت را غنیمت شمرده ،روز ۲۴ مهرماه، روز ملی پارالمپیک را به تمامی همکاران عزیز و فعالان و ورزشکاران این عرصه و بخصوص ریاست محترم کمیته پارالمپیک ایران جناب آقای محمود خسروی وفا تبریک می‌گویم." 

کد خبر : ۳,۹۸۵
اشتراک در