۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۳
معاونت-فرهنگی-کمیته-ملی-پارالمپیک-برگزار-می-کند-دوره-مجازی-تربیت-مربی-فرهنگی-برای-تیم-های-ملی-پارالمپیکی
سید محسن حسینی مرادآبادی، معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک، از برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی برای تیم های ملی پارالمپیکی خبر داد.
سید محسن حسینی مرادآبادی، معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک، از برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی برای تیم های ملی پارالمپیکی خبر داد.
وی در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک گفت: با توجه به تدوین آیین نامه فرهنگی برای تیم های ملی و لزوم نظارت بر روند اجرای آن، معاونت فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی فرهنگی نموده است.
حسینی مرادآبادی افزود: با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا، این دوره آموزشی به صورت مجازی از ۱۲ تا ۲۴ مهر ماه با حضور ۱۰ شرکت کننده خانم و ۱۷ شرکت کننده آقا برگزار می شود.
معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: پس از رایزنی با ۱۰ فدراسیون همکار با کمیته ملی پارالمپیک، ۵۰ نفر جهت شرکت در این دوره معرفی و در نهایت ۲۷ نفر که حائز شرایط شرکت در این دوره اعم از سوابق علمی، حوزوی و ورزشی بودند، انتخاب شدند.



وی گفت: مباحث این دوره در قالب ۱۳ سرفصل آموزشی تدوین شده و ۱۴ مدرس نیز آنها را تدریس خواهند کرد. بخشهایی از این مباحث به صورت آفلاین در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و برای هر سرفصل حداقل یک ساعت آموزش آنلاین نیز در نظر گرفته شده است.
حسینی مرادآبادی اضافه کرد: در پایان این دوره شرکت کنندگان در آزمون شرکت می کنند و چنانچه موفق شوند، به عنوان مربی فرهنگی در تیم های ملی پارالمپیکی و نیز اعزام های پیش رو همراه با ورزشکاران خواهند بود.
معاون فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک در پایان گفت: در صدد هستیم تا این دوره آموزشی در کمیسیون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز به تصویب برسد و پس از آن به صورت سراسری در تمام کشور قابل اجرا خواهد بود.


سرفصل های مورد نظر برای این دوره آموزشی به شرح زیر اعلام شده است: 
-آشنایی با ورزش در مبانی اندیشه اسلامی
-انتقال تجارب کار فرهنگی تربیتی در ورزش(و پارالمپیک)
-رسانه و ورزش
-آشنایی با ساختار و ورزش های پارالمپیکی و کمیته ملی پارالمپیک 
-آشنایی با اخلاق و منش پهلوانی
-آشنایی با فقه و مسائل شرعی ورزشی
-روش تبلیغ، کلاسداری و تولید محتوای تربیتی در ورزش
-آشنایی با مبانی مشاوره
-آشنایی با دیدگاه های حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری در حوزه ورزش و فرهنگ ورزش
-آشنایی با مرام نامه اخلاقی و تعهدات فرهنگی قراردادهای ورزشی
-روان‌شناسی تبلیغ در محیط‌های ورزشی
-آشنایی با چالش ها و راهبردهای فرهنگی در حوزه ورزش
-آشنایی با مدیریت گفتمان و پرسش‌های مطرح در ورزش و روش پاسخ‌گوئی آن ها
کد خبر : ۳,۹۶۰
اشتراک در