۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۳
به-یاد-چهارمین-سالگرد-درگذشت-زنده-یاد-بهمن-گلبارنژاد
آمده بود که برسد، مسیری طولانی را پشت سر گذاشته بود، به اندازه یک عمر...
آمده بود که برسد، مسیری طولانی را پشت سر گذاشته بود، به اندازه یک عمر...

آغاز مسیر آبادان بود؛ ۱۳ خرداد ۱۳۴۷، در میانه مسیر و بیست سالگی سرنوشت برایش مقدر کرد که نامش برازنده عنوان "جانباز" باشد و بهمن که پیش از این هم ورزشکار و اهل کشتی و وزنه برداری بود، با شرایط جدید جسمی و با وجود اینکه یک پایش را از در دفاع مقدس از دست داده بود، ورزش را رها نکرد و وزنه برداری را ادامه داد.

آسیب دیدگی از ناحیه کتف باعث شد تا رشته ورزشی اش را تغییر دهد و دوچرخه سواری رشته جدید ورزشی اش شد و وزنه برداری را نیز در کسوت مربی گری دنبال کرد و شاگردان زیادی را هم پرورش داد.

طی سالهایی که در این دو رشته فعال بود به مدالهایی رنگارنگ در سطح کشوری و نیز ۶ مدال ( ۳طلا،۲ نقره و یک برنز) از مسابقات برون مرزی دست پیدا کرد و در رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به عنوان اولین و تنها ورزشکار رشته دوچرخه سواری از ایران حضور یافت.



بهمن، که در بازی های پارالمپیک لندن به سبب بیماری همسرش، که چندی بعد از این مسابقات دار فانی را وداع گفت، نتوانسته بود به نتیجه دلخواه دست یابد عزمش را جزم کرد تا چهارسال بعد حضوری شایسته در بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ داشته باشد.

بهمن، آمده بود که برسد، و سرانجام ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۵ و درجریان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جاده، بر اثر سانحه جان شیرین را از دست داد و اگرچه به خط پایان نرسید، اما به گونه ای دیگر مدال افتخار را برگردن آویخت و سرانجام  کتاب زندگی او که روزی در آبادان آغاز شده بود، هزاران کیلومتردور تر از زادگاه و در ریودوژانیرو، به خط پایانی اش رسید.



درگذشت تلخ و تاثر بار وی تاثیر زیادی بر فضای بازی های پارالمپیک به ویژه مراسم اختتامیه گذاشت و سر فیلیپ کریون، رئیس وقت کمیته بین المللی پارالمپیک، در مراسم اختتامیه ضمن تسلیت این حادثه تاسف بار، برای ادای احترام به وی درخواست یک دقیقه سکوت کرد.

مقام معظم رهبری نیز در پیامی که به مناسبت موفقیت چشمگیر افتخارآفرینان پارالمپیکی کشورمان در بازی های پارالمپیک ریو صادرنمودند، به درگذشت زنده یاد گلبارنژاد اشاره و از این حادثه تلخ ابراز تاسف کردند.

درگذشت بهمن گلبارنژاد افزون بر ابعاد تاسف بارش، از حیث رخ دادن نیز استثنایی است و در طول برگزاری پانزده دور از بازی های پارالمپیک، وی تنها ورزشکاری است که در جریان برگزاری این بازی ها جان خود را از دست داده است.

روحش شاد و یادش پیوسته گرامی باد...

عناوین کسب شده توسط زنده یاد بهمن گلبارنژاد در مسابقات برون مرزی





کد خبر : ۳,۹۵۵
اشتراک در