۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۵۲
دبیر-اجرایی-کمیته-ملی-پارالمپیک-امکانات-ویژه-کمیته-ملی-پارالمپیک-جهت-برگزاری-اردوهای-توکیو
نشست خبری محمدتابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، با حضور نمایندگان رسانه ها و به صورت مجازی برگزار شد.
نشست خبری محمدتابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، با حضور نمایندگان رسانه ها و به صورت مجازی برگزار شد.
در این نشست تابع در خصوص آخرین تصمیمات و مصوبات ستاد بازی های توکیو ۲۰۲۰ در خصوص برگزاری اردوهای آمادگی ورزشکاران و شرایط برگزاری آنها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی اظهار داشت: طبق اعلام کمیته بین المللی پارالمپیک، بازی های توکیو ۲۰۲۰ قطعا برگزار می شود و در این زمینه وظیفه ما به وجود آوردن شرایط مطلوب برای برگزاری اردوهای آمادگی است. در نشست اخیر ستاد بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مصوبات نشست پیگیری مصوبات قبلی ستاد و پیگیری وضعیت مدال‌آوران صورت گرفت و باید این نکته را بگویم که صرف کسب سهمیه منجر به اعزام نمی‌شود و ورزشکاران برای اعزام به توکیو باید در گروه‌های مدنظر قرار بگیرند.


وی افزود: حمایت هایی که پیش از این نیز در مصوبات ستاد نیز به آنها اشاره شده بود، از سوی کمیته ملی پارالمپیک قطعا صورت می گیرد و افزون بر آن هزینه های مازاد ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی در اردوها نیز توسط کمیته تقبل خواهد شد. اما باید در نظر گرفت که شرط اصلی برای برگزاری اردوها اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش است و زمانی که فدارسیون ها نسبت به اخذ مجوز اقدام کردند، پس از آن حمایت های کمیته با توجه به الویت هایی که قبلا اعلام شده بود، صورت خواهد گرفت.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: برای برگزاری اردوها امکانات ویژه ای در نظر گرفته ایم، به عنوان مثال برای رعایت فاصله اجتماعی در زمان اعزام، دو صندلی برای یک ورزشکار رزرو می شود و همچنین اسکان در هتل های پنج ستاره و در اتاق های تک نفره خواهد بود. اولویت ما همواره حفظ سلامت ورزشکاران است و از شش ماهه دوم سال جاری نیز ورزشکاران شانس کسب مدال نقره و برنز نیز به اردوها اضافه خواهند شد، البته تمامی اینها به شرط اخذ مجوز برگزاری اردوها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.
وی افزود: در خصوص مکان برگزاری اردوها باید گفت با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم، اردوها در شهرهایی که شرایط سفید یا زرد از نظر شیوع بیماری کرونا را دارند و در عین حال از نظر شرایط جوی بیشترین تطابق را با توکیو دارند، برگزار خواهند شد. همه تلاشمان را برای برگزاری تمرینات ورزشکاران در شرایطی ایمن به کار می بریم و ضمن وفق با شرایط موجود، پروتکل ها را نیز رعایت می کنیم.
وی درباره جانشین راضیه شیرمحمدی ورزشکار فقید تیراندزای با کمان که سهمیه پارالمپیک گرفته بود، اظهار داشت: در بسیاری از رشته‌ها سهمیه به نام ورزشکار نیست و به اسم کشور است. در واقع این شانس برای نفرات دیگر وجود دارد. البته ملاک اعزام، کسب سهمیه نخواهد بود. به هر حال فدراسیون تیراندازی با کمان و کادر فنی تیم ملی اگر شخص دیگری را پیدا کنند که ملاک‌های لازم را داشته باشد، آن فرد جایگزین مرحومه شیرمحمدی خواهد بود.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که بهتر نیست شرایط قرنطینه ورزشکاران فراهم بشود تا اردوها نیز زودتر شروع شوند؟ گفت: قاعده برگزاری اردوها کسب مجوز از ستاد با کرونا است، چون سلامت ورزشکاران اولویت ما است. ضمن اینکه باید دید رشته مذکور شرایط قرنطینه را دارد یا خیر. در هر صورت زمانی که اردوها آغاز شوند قرنطینه انجام خواهد شد.
تابع در خصوص اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات صربستان خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت حفظ سلامت ورزشکاران پیگیر هستیم تا چنانچه تمامی پروتکل ها به خوبی رعایت خواهد شد، تیم اعزام شود. 
وی درخصوص شرایط رشته‌های انتقال یافته به برخی فدراسیون‌ها گفت: همراه با هر تغییری، مقاومت هایی نیز هست و احتیاج به زمان داریم تا این سازگاری و نیز ایجاد ساختارهای مورد نیاز صورت پذیرد. فدارسیون ها همکاری خوبی با ما دارند و در این زمینه تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است باید فرصت داد تا به نقطه قابل قبولی برسیم.

کد خبر : ۳,۹۵۳
اشتراک در