۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۴:۰۳
روزی-که-سیامند-رحمان-چشمها-را-به-سوی-خود-خیره-کرد
امروز، بیست و چهارم شهریور، برای تاریخ ورزش پارالمپیک ایران و جهان روزی فراموش نشدنی است.
امروز، بیست و چهارم شهریور، برای تاریخ ورزش پارالمپیک ایران و جهان روزی فراموش نشدنی است.

چهار سال پیش و در چنین روزی، قهرمان ارزنده ایران و جهان، زنده یاد سیامند رحمان، در جریان رقابت های وزنه برداری پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، موفق به ثبت رکوردی تاریخی شد که به گواه همگان، جابجا کردن این رکورد تا سالیانی دور بسیار دشوار خواهد بود.

سیامند رحمان، که یک بار و در جریان اولین حضور خود در بازی های پارالمپیک که به سال ۲۰۱۲ بازمی گردد، برای شکستن این رکورد تلاش کرده بود، این بار و در بازی های پارالمپیک ریو، موفق شد ضمن تکرار مدال طلای لندن ۲۰۱۲، این رکورد تاریخی را نیز به نام خود ثبت کند.

وی که نماینده ایران در رقابت های دسته فوق سنگین ۱۰۷+ کیلوگرم بود، در اولین حرکت خود وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوم با مهار وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی، ضمن شکستن رکورد دنیا مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکت سوم هم وزنه ۳۰۵ را با موفقیت بالای سر برد.



سیامند اما به همین رکورد بسنده نکرد و در حرکت چهارم وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با مهار آن رکوردی بی نظیر و دست نیافتنی را در کتاب گینس به ثبت رساند.

قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان با ثبت این رکورد، عنوان اولین ورزشکار جهان که موفق به مهار وزنه ای بیش از ۳۰۰ کیلوگرم شده است را نیز به خود اختصاص داد و نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش جهان جاودانه کرد.
روانش شاد و یادش پیوسته گرامی ...

 

کد خبر : ۳,۹۵۲
اشتراک در