۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶
مشاور-بازی-های-توکیو-۲۰۲۰-گرما-کابوس-احتمالی-بازی-های-سال-آینده-المپیک-و-پارالمپیک-توکیو-۲۰۲۰
ماکوتو یوکوهاری مشاور توکیو ۲۰۲۰، ادعا کرده است گرما ممکن است برای مسابقات المپیک و پارالمپیک سال آینده یک «کابوس» باشد.

ماکوتو یوکوهاری مشاور توکیو ۲۰۲۰، ادعا کرده است گرما ممکن است برای مسابقات المپیک و پارالمپیک سال آینده یک «کابوس» باشد. 
در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان همچنان بالا است، احتمال برگزاری مسابقات توکیو ۲۰۲۰ با تردیدهایی مواجه است. 
یوکوهاری استاد محیط زیست و طراحی شهری در دانشگاه توکیو، پیشنهاد کرده است حتی اگر مسابقات برگزار شود، ممکن است به خاطر گرما و رطوبت با آسیب‌های زیان‌بار همراه شود. 
او با بازگشت به المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس و تحلیل داده‌های آن، دریافت در بازه زمانی برگزاری مسابقات و آمادگی شهر میزبان برای آن، توکیو بالاترین میانگین دمای هوا را خواهد داشت.



به گزارش رویترز، یوکوهاری گفت: در ماه جولای امسال که قرار بود مسابقات برگزار شود، دمای هوا بسیار خنک‌تر از میانگین دمای شهر توکیو بود. زمانی که فشار ناشی از گرما و گرمازدگی پیش می‌آید، نه تنها دمای هوا یک مشکل است، بلکه رطوبت هم به مشکلات اضافه می‌کند.
وی افزوده است: اگر هوا مانند امسال باشد، شرایط مناسب خواهد بود. اما اگر دمای هوا مثل این روزها یا سال قبل تغییر کند، یک «کابوس» در انتظار ما خواهد بود.

کد خبر : ۳,۹۴۹
اشتراک در