۲۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۵۹
گفتگوی-وب-سایت-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-با-جودوکارایرانی-خیراله-زاده-جودو-اعتماد-به-نفس-من-را-افزایش-داد
کمیته بین المللی پارالمپیک گفتگویی از محمد رضا خیراله زاده، قهرمان جودو نابینایان و کم بینایان را بر روی وب سایت رسمی خود منتشر کرده است.
کمیته بین المللی پارالمپیک گفتگویی از محمد رضا خیراله زاده، قهرمان جودو نابینایان و کم بینایان را بر روی وب سایت رسمی خود منتشر کرده است.
در این گفتگو از محمد رضا خیراله زاده به عنوان ورزشکاری که صدر نشین فهرست رده بندی (IBSA) ، فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و کم بینایان است یاد شده که اولین مدال طلایش در جام جهانی جودو در سال ۲۰۱۷ که به میزبانی ازبکستان برگزار شد بدست آمد و آغازی بود بر روند موفقیت های وی.
وی می گوید: "من مقابله جدی‌تر خود با معلولیت را آغاز کردم و خود را با این شرایط وفق دادم. اما گاهی اوقات احساس افسردگی می‌کردم تا اینکه وارد رشته افراد دارای اختلال بینایی شدم. اما وقتی احترام جامعه را به خود را به عنوان یک قهرمان دارای اختلال بینایی دیدم، اعتماد به نفسم افزایش یافت." 
حضور مربیان سطح بالا و نیز حمایت های خانواده به خیراله زاده کمک کرد بتواند بر تردیدهای شخصی خود غلبه کند.
او در خصوص نقش خانواده و مربی اش خاطر نشان کرد: " خانواده و مربی من محمدرضا حاج یوسف‌زاده، بطور پیوسته مایه دل‌گرمی من بوده‌اند. مربی ام به من کمک کرد تا خود را در بالاترین سطح قهرمانی یافته و اعتماد به نفس پیدا کنم. مربیان ما پیوسته برای باور به آینده بهتر در ما ایجاد انگیزه می‌کنند."



قهرمان جودو با اشاره به نقش همسرش که وی نیز از برترین بازیکنان رشته کبدی در ایران است گفت: " ما هر دو ورزشکار حرفه ای هستیم و این اشتراک به ما کمک کرده و از زندگی در کنار هم لذت می بریم." 
با نزدیک شدن به شروع پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، خیراله‌زاده سخت تمرین می‌کند تا به پشتوانه کمیته ملی پارالمپیک ایران، به هدف نهایی خود که کسب مدال طلاست، دست یابد.
او در دسته فوق ۱۰۰ کیلوگرم با رقبای سختی روبرو خواهد شد؛ از جمله گوانگ ژئون چوی مدافع عنوان قهرمانی از کره جنوبی و رقبای دیگر از جمله رِواز چیکویدزه قهرمان تازۀ اروپا از گرجستان که در حال آماده‌سازی برای نخستین پارالمپیک خود هستند. 
خیراله زاده حریفان دیگری مانند جک هادسون از بریتانیا را هم پیش رو خواهد داشت که دارای اختلال شنوایی شدید است.
قهرمان ایرانی در خصوص این حریفش افزود: "حریفان دارای اختلال شنوایی ویژه هستند، چون حرکات آنها غیرقابل پیش‌بینی است و این مساله به این خاطر کار را دشوار می‌کند که ما که اختلال بینایی داریم و صدای داور را می‌شنویم، در حالی که آنها صدای او را نمی‌شنوند و این می‌تواند گمراه کننده باشد."
از نگاه خیراله زاده تمامی سخت کوشی ها و تلاش هایش برای خلق یک لحظه ویژه ارزشمند است؛  "زمانی که پرچم کشورم به اهتزاز درمی آید و سرود ملی کشورم نواخته می شود و احساس غرور می کنم."

کد خبر : ۳,۹۳۵
اشتراک در