۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۳
رونمایی-از-تندیس-سیامند-رحمان-در-موزه-ملی-ورزش،-المپیک،-پارالمپیک-خسروی-وفا-سیامند-رحمان-تکرار-نشدنی-است
از تندیس زنده یاد سیامند رحمان، قهرمان ارزنده پارالمپیک ایران و جهان در ورودی موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک رونمایی شد.
از تندیس زنده یاد سیامند رحمان، قهرمان ارزنده پارالمپیک ایران و جهان در ورودی موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک رونمایی شد.

این اقدام همزمان با مراسم افتتاح تالار مشاهیر موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک و نیز رونمایی از تندیس تعدادی دیگر از چهره های مطرح ورزش المپیک، با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیروز حناچی شهردار تهران، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مصطفی هاشمی طبا و حسن غفوری فرد از روسای پیشین کمیته ملی المپیک، عبدالکریم حسین زاده نماینده سابق مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های مطرح ورزشی و مدیران ورزشی در محل موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک انجام شد.




محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مراسم به شهادت سردار دلها شهید سپهید قاسم سلیمانی و فراتر رفتن نام و پهلوانی وی از مرزهای ایران و نیز پنج هزار شهید ورزشکار و درگذشتگان پارالمپیک اشاره نمود و گفت: درگذشت سیامند رحمان یک شوک خبری بزرگ بود. او پدیده ای الهی و یک هم وطن کرد تباراهل تسنن عاشق اهل بیت بود که در صد سال آینده هم همانند او نخواهد آمد و تکرار نشدنی است.







وی افزود: رکوردهایی که سیامند رحمان در طی دوران فعالیت حرفه ای اش جابجا کرد آنقدر فاصله را با رقیبان زیاد کرده که تا سه یا چهار دوره آینده بازی های پارالمپیک هم می توانست حضور داشته باشد. وی در اولین سالهای فعالیتش ۷۵ کیلوگرم رکورد سنگین وزن جهان را جابجا کرد و در سالهای بعد نیز مجدد ۵۰ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد و آماده بود که رکورد تاریخی ۳۳۰ کیلوگرم را نیز به ثبت برساند. این رکورهای بی نظیر حتی اگر تکرار هم شوند، وی دارای خصوصیاتی نظیر فروتنی و تواضع و عدم داشتن غرور بود که سیامند را تکرار نشدنی می کند. او پهلوانی همیشه خندان بود.




رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز دربخش دیگری از سخنانش از شهردار تهران درخواست نمود که در موضوعات شهری، افراد دارای معلولیت و ورزشکاران پارالمپیکی لحاظ شود.

زنده یاد سیامند رحمان، از ورزشکاران به نام رشته وزنه برداری افراد دارای معلولیت در جهان، در دو دوره حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و نیز سه دوره حضور در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا، ۵ نشان طلای ارزشمند بدست آورد و در مجموع در طول دوران ورزش حرفه ای خود ۱۷ نشان طلا، یک نقره و یک برنز بدست آورد.



کد خبر : ۳,۹۱۸
اشتراک در