۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
مشکل-مالی-علت-عدم-اعزام-تمام-ورزشکاران-دارای-سهمیه-نیست-اعزام‌ها-بر-مبنای-سیاست-مصوب-در-ستاد-صورت-می‌گیرد
هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز در کمیته ملی پارالمپیک میزبان اهالی رسانه بود تا به سوالات آنها در خصوص آخرین وضعیت کاروان ایران و شرایط موجود، پاسخ دهد.
هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز در کمیته ملی پارالمپیک میزبان اهالی رسانه بود تا به سوالات آنها در خصوص آخرین وضعیت کاروان ایران و شرایط موجود، پاسخ دهد.

وی در خصوص سیاست های اتخاد شده در ستاد بازی های توکیو ۲۰۲۰ اظهار داشت: ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در آذر ماه ۹۷ و پس از برگزاری مجمع کمیته ملی پارالمپیک سیاست هایی را پیش بینی و جهت اظهار نظر به فدراسیون های مربوط ارسال کرد و مهلتی یک ماهه نیز تنظیم نمود تا بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت کند. پس از مهلت مقرر مسئولین فدارسیون ها این سیاست ها را مصوب کردند و صورت جلسه نهایی در ۲۳ آذر ماه همان سال به امضا رسید و در وب سایت کمیته ملی پارالمپیک نیز قرار گرفت و در نتیجه همه فدراسیون ها در جریان کامل سیاست های اعزام به پارالمپیک توکیو قرار داشتند و از آن تاریخ به بعد هر دو ماه یکبار شانس مدال های احتمالی را پیش بینی کردیم.



دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: سیاست اتخاذ شده بر مبنای نتایج سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ و بررسی شرایط حریفان پیش بینی شده و البته اخیرا نتایج سال ۲۰۱۷ را حذف و صرفا سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را ملاک قرار دادیم.



وی عنوان کرد: گفته شده است که این سیاست شتابزده بوده اما در واقع اینگونه نیست. دلیل اینکه هر فردی که کسب سهمیه کرده را اعزام نمی کنیم صرفا بحث مالی نیست چرا که هزینه اردوها و همین طور حقوق ورزشکاران را پرداخت کرده ایم و از این بابت مشکلی نداریم. ما منکر زحمات ورزشکاران و مربیان در راه کسب سهمیه نیستیم اما مبنای عمل ما سیاست مصوب است که برخی می گویند این سیاست اشتباه است در حالی که هفته پیش این سیاست در هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مجدد تایید شد. ما تاکنون ۷۳ سهمیه گرفته ایم و بر مبنای پیش بینی ها ۳۳ مدال دریافت خواهیم کرد و اینکه تعداد بیشتری ورزشکار اعزام کنیم در تعداد مدال ها تاثیری نخواهد داشت.



رضایی در واکنش به این موضوع که ورزشکاران پارالمپیکی خودشان را با ورزشکاران المپیکی مقایسه می‌کنند و انتظار اعزام در صورت کسب سهمیه را دارند، عنوان کرد: این مقایسه درست نیست و هر ارگان سیاست خود را دارد. سیاست ما این است و سیاست کمیته المپیک هم مشخص است. هر ارگان هم جوابگوی اقدامات خودش خواهد بود.



دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: تاکنون بخشی از بودجه را گرفته‌ایم و تلاش داشتیم با برنامه هزینه کنیم و جلو برویم. برنامه و سیاست ما همانی است که در ستاد بازی های پارالمپیک مصوب شده است.



رضایی در پایان تصریح کرد: ما اکنون هم می توانیم سیاست فعلی را لغو کرده و بدون برنامه عمل کنیم اما مشابه این سیاست را در بازی های پاراآسیایی جاکارتا اعمال کردیم و از نتیجه آن نیز همه راضی بودند.

عکس: بهنام رنجکش

کد خبر : ۳,۸۴۰
اشتراک در