۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
احمدی--ورزش-همگانی-نیازمند-عزم-ملی-و-هم‌افزایی-ملی-بین-تمام-نهادهای-کشور-است
عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه همایش ورزش برای همه، اظهار داشت: خوشحالم اینجا هستم و از تمام کسانی که در برگزاری این نشست همکاری کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم دستاوردهای این نشست به تمام اقشار جامعه به ویژه جامعه توان یابان کشورمان کمک کند.
عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه همایش ورزش برای همه، اظهار داشت: خوشحالم اینجا هستم و از تمام کسانی که در برگزاری این نشست همکاری کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم دستاوردهای این نشست به تمام اقشار جامعه به ویژه جامعه توان یابان کشورمان کمک کند.

وی ادامه داد: شرایط زندگی باعث شده تحرک در بین افراد جامعه کمتر شده و آثار این کم‌ تحرکی در جامعه ایران بیشتر شود، به طوری که اکنون طبق آمار ۵۷ درصد از جامعه دچار فقر حرکتی هستند که باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر می‌شود. ۶۷ درصد از افراد جامعه گرفتار چاقی هستند و حدود ۲۵ درصد جامعه دانش‌آموزی ما درگیر کم‌تحرکی و چاقی هستند که برای این رده سنی آمار مناسبی نیست.



معاون وزیر ورزش تصریح کرد: در گزارشی که اخیراً توسط معاون سلامت وزارت بهداشت ارائه شده، ۳ درصد تولید ناخالص ملی صرف درمان بیماری‌های غیرواگیر می‌شود؛ رقمی در حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان، که رقمی قابل توجه است. وقتی فردی درگیر این بیماری‌ها می‌شود تقریبا درمانی ممکن نیست و بیشتر بحث کنترل است، در حالی‌ که با هزینه‌ای بسیار کمتر و ترویج ورزش می‌توان از این هزینه جلوگیری کرد. ورزش کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه جلوگیری از چنین مواردی است.

احمدی افزود: متأسفانه وضعیت تغذیه جامعه نیز در دهه‌های اخیر بدلیل استفاده از غذاهای فست فودی دچار تغییر شده و عوارض آن‌ را در جامعه می‌بینیم و هزینه‌های گزافی را برای آن می‌پردازیم.



وی گفت: ترویج ورزش برای تمام اقشار امری لازم و ضروری است که وزارت ورزش نیز به همین رویکرد برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج ورزش همگانی دارد تا شاهد مشارکت عموم جامعه در این بخش باشیم. در بخش افراد توان یاب نیز برخی فدراسیون‌ها ورود کرده‌اند و برنامه‌های خوبی داشته‌اند. فدراسیون ووشو در حوزه دیابت، فدراسیون شنا در حوزه چاقی و فدراسیون اسکیت در اوتیسم فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند که امیدواریم تمام فدراسیون‌های ورزشی در جهت کاهش یا رفع مشکلاتی که جامعه با آن درگیر هستند بپردازند.

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: بحث هم‌افزایی با دستگاه‌هایی که در این مورد درگیر هستند در دستور کار است. آموزش و پرورش با جمعیتی ۱۴ میلیونی بیشترین سهم را دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. سعی کردیم ورزش همگانی شهروندی را در گستره ملی توسعه بدهیم. یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند نقس بسزایی در توسعه ورزش همگانی داشته باشد شهرداری‌ها هستند. فعالیت‌های خوبی در جهت توسعه ورزش همگانی در روستاها انجام شده است. جام خوشه چین را در بخش ورزش روستایی برگزار کردیم. سعی کردیم با برنامه‌های رقابتی ورزشی جذاب شرایط را برای مشارکت مردم فراهم کنیم.


احمدی گفت: در حوزه ورزش معلولین بعد از انقلاب گام‌های خوبی برداشته شد و در حال حاضر جزو کشورهای برجسته و پیشگام هستیم. اخیراً مدال افتخار کمیته بین‌المللی پارالمپیک به محمود خسروی‌وفا اهدا شد که بیانگر کیفیت کار در این بخش است هرچند هنوز نیاز به کار بیشتری دارد که نیازمند همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف است. ورزش همگانی نیازمند عزم ملی و هم‌افزایی ملی بین تمام نهادهای کشور است.

عکس: امیررضا استواری

کد خبر : ۳,۸۲۰
اشتراک در