۲۳ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۰۰
رونمایی-از-مستند--وتن-من-همزمان-با-سالروز-ورود-آزادگان-به-میهن
همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن، از مستند " وتن من" که در خصوص زندگی مهدی علیزاده، ملی پوش آزاده و جانباز تیم دو ومیدانی ساخته شده، رونمایی می شود.
همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن، از مستند "وتن من" که در خصوص زندگی مهدی علیزاده، ملی پوش آزاده و جانباز تیم دو ومیدانی ساخته شده، رونمایی می شود.
مهدی علیزاده، در سال ۱۳۶۷ و درحالی که ۱۵ سال داشت، در جزیره فاو مجروح شد و در حالی که دشمن به وی تیر خلاص زده بود، زنده ماند و به اسارت ارتش بعثی درآمد.
مقاومت و مبارزه او در دوران اسارت زبانزد خاص و عام و بود و از سویی به دلیل اینکه نامش در میان اسرا وجود نداشت، در ایران به عنوان شهید معرفی شد و حتی سنگ مزاری هم برای او تعبیه کردند.
علیزاده پس از ۳۰ ماه اسارت و بی خبری از خانواده  به آغوش میهن بازگشت و در سالهای اخیر با وجود ۷۰ درصد جانبازی به ورزش روی آورد و در نهایت موفق شد در جریان بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در رشته پرتاب نیزه به نشان طلا دست یابد.



وی در مراسم دیدار با مقام معظم رهبری که پس از بازی های پاراآسیایی جاکارتا صورت گرفت، به عنوان نماینده ورزشکاران جانباز و معلول با رهبری گفتگو کرد.
این مستند محصول بنیاد فرهنگی "روایت فتح"،با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و به کارگردانی حسین همایون فر است و همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن، از آن رونمایی خواهد شد.
این مراسم روز شنبه، ۲۶ مرداد ماه از ساعت ۱۱ در باغ موزه دفاع مقدس ( واقع در اتوبان شهید حقانی)، سالن هویزه، برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳,۷۵۳
اشتراک در