۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۳۰
محمودخانی-آکادمی-ملی-پارالمپیک-میزان-آمادگی-ورزشکاران-پارالمپیکی-را-رصد-می-کند
محمد رضا محمودخانی، سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک در خصوص اجرای طرح سنجش ورزشکاران تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک، گفتگویی با روابط عمومی کمیته انجام داد.
محمد رضا محمودخانی، سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک در خصوص اجرای طرح سنجش ورزشکاران تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک، گفتگویی با روابط عمومی کمیته انجام داد.
وی در خصوص این طرح گفت: آکادمی ملی پارالمپیک از ابتدای سال ۹۸ فعالیت جدیدی را در راستای خدمت رسانی به ورزشکاران پارالمپیکی به ویژه در رشته های مدال آور دارای الویت که تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک هستند، آغاز نموده است.
محمودخانی افزود: در این خصوص باید به تشکیل شورای سنجش با حضور ۷ عضو که دارای تخصص در شاخه های مختلف علوم ورزشی هستند و سوابق آموزشی و پژوهشی ارزشمندی دارند، اشاره کرد و تا کنون هفت جلسه کارشناسی توسط این شورا برگزار شده  و سه مرحله از آزمون های سنجش قابلیت های جسمانی و روانی ورزشکاران رشته های پاراتکواندو و پاراتیراندازی با کمان نیز انجام شده است.



 سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: انجام این آزمون ها برای  برای ورزشکاران سایر رشته ها نظیر والیبال نشسته، تیراندازی، دو ومیدانی و وزنه برداری نیز در دست اقدام است و به زودی انجام خواهد شد.
وی گفت: آزمون های سنجش آکادمی در سه گروه هدف گذاری شده اند؛ آزمون های پیش بین بروز آسیب ورزشی، آزمون های سنجش قابلیت های جسمانی و آزمون های سنجش قابلیت های روانی. این آزمون ها، آزمون هایی هستند که در مطالعات روز دنیا به آنها استناد می شود و در انجام آنها از تجهیزاتی استفاده می شود که از نظر دقت و ایمنی در بالاترین سطح قرار دارند و به صورت دوره ای حداکثر هر سه ماه یکبار انجام خواهند شد.



محمودخانی اضافه کرد: نتایجی که از این آزمون ها بدست می آید توسط کارشناسان شورای سنجش ارزیابی و تحلیل شده و در قالب پیشنهادات به کادر فنی رشته ها جهت اصلاح یا تقویت برنامه های آماده سازی ورزشکاران ارائه می شود و همزمان در قالب پیشنهادات حوزه اختصاصی در اختیار کادر پزشکی و مشاوران روان شناسی نیز قرار می گیرد. 
سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک در پایان گفت: در برگزاری این آزمون ها دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی و نیز دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با آکادمی همکاری بسیار خوبی داشتند، به ویژه دانشگاه شهید بهشتی که اقدام به مناسب سازی محیط دانشگاه جهت تردد ورزشکاران دارای معلولیت نمود. همچنین همکاران بخش پزشکی، ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به ویژه در دپارتمان  قلب ورزشی، نیز نهایت همکاری را در معاینات ورزشکاران با ما داشتند و از همه عزیزانی که در انجام این آزمون ها با آکادمی همراه بودند، سپاسگزارم.

کد خبر : ۳,۷۲۷
اشتراک در