۱۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲
رضایی-هدفمان-در-بازی-های-پارالمپیک-توکیو-۲۰۲۰-قرار-گرفتن-در-میان-۱۰-کشور-اول-جهان-است
ظهر امروز نشست خبر هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ با حضور گسترده اصحاب رسانه در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
ظهر امروز نشست خبر هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ با حضور گسترده اصحاب رسانه در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری امروز اظهار داشت: اولین سیاست ما برای اعزام به پارالمپیک توکیو کسب سهمیه نیست. با توجه به مسائل مختلف که من مجری اجرای آن مصوبات هستم و چهار گروه اعزام می‌کنیم. گروه طلا، گروه نقره و گروه برنز و گروهی که جوان و قهرمان آسیا هستند و ممکن است در رده‌های بعدی بایستند که ما از آنها به خاطر بازی‌های پاراآسیایی حمایت می‌کنیم.
وی افزود: کسب سهمیه باید بشود، ولی ملاک اعزام به صورت کیفی است. فکر می‌کنیم جای خالی کیفی گرایی در ورزش ایران وجود دارد و می‌خواهیم در این مسیر حرکت کنیم. پس هدف ما برای توکیو بیشتر کیفی و مدال‌آوری است.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: گروه اول ما شامل دوومیدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیروکمان، جودو، تکواندو، والیبال نشسته و فوتبال پنج نفره می‌شوند که شانس کسب سهمیه و کسب مدال دارند. گروه ب که دارای شانس کسب سهمیه هستند، اما شانس مدال کمی دارند ولی می‌توانند در پاراآسیایی كمک کنند که شنا، کانو، گلبال مردان، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته بانوان شامل می‌شوند. اینها امکان کمی برای کسب مدال دارند، ولی باید از الان برای پاراآسیایی حمایت کنیم.  همچنین رشته‌هایی هم داریم که شانس کسب سهمیه ضعیف و کمی دارند.
رضایی گفت: در پارالمپیک توکیو ورزشکاران در مجموع در ۲۲ رشته ورزشی شرکت می‌کنند و ۵۴۰ مدال توزیع می‌شود و ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۵ کشور شرکت می‌کنند. الان دوستانی داریم که کسب سهمیه کرده‌اند، اما در رنکینگ نهم جهان هستند و نمی‌توان اعزام کرد.
وی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که ۱۱ طلا بگیریم که این عدد شاید تا دو ماه آینده تغییر کند. در واقع این پیش‌بینی به‌روز است و ممکن است تغییر کند. هدف ما حضور در بین ۱۰ کشور برتر پارالمپیک است. ما پیش‌بینی کرده‌ایم که در دوومیدانی ۲۳ اعزام داشته باشیم که این در وزنه‌برداری ۸ ورزشکار است. ما حتی پیش‌بینی آب و هوایی را هم کرده‌ایم که بر اساس آن، برای تمرینات برنامه‌ریزی می‌شود. ما سعی می کنیم چیزی را به قضا و قدر نسپاریم.  چهارده ماه دیگر فرصت برای بالا بردن رکورد ورزشکاران داریم. هر دو ماه یکبار جدول پیش‌بینی خواهیم داشت که براساس آن هم حقوق می‌دهیم.
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره سهمیه کسب شده توسط راضیه شیرمحمدی که هفته گذشته از دنیا رفت، گفت: در ماده شیرمحمدی یک نفر دیگر می‌توانیم اعزام کنیم، چون سهمیه برای کشور است. به هر حال جمع‌بندی ما این است که ۵۷ نفر کسب سهمیه کنند که ۱۱ طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز و مجموع ۳۲ مدال است.
وی تصریح کرد: ما یک آیین‌نامه برای پرداخت حقوق به ورزشکاران و مربیان تنظیم کرده‌ایم و با همه آنها قرارداد می‌بندیم. برای یک ورزشکار طلایی ۳۰۰ روز اردو در نظر گرفته تیم و اگر ورزشکاری شیب نزولی نداشته باشد و همچنان شانس طلا باشد، حقوق مربوطه پرداخت می‌شود. همچنین اگر ورزشکار نقره‌ای، طلا بگیرد، حقوق طلا را خواهیم داد. ضمناً قرار نیست حقوقی را پس بگیریم و مبنای کار، ارتقای رتبه است. ما هنوز حقوقی پرداخت نکرده ایم، اما این کار از ابتدای سال ۹۸ صورت خواهد گرفت.
رضایی درباره برخی ورزشکاران که گذشته مدال‌آور بوده اند، اما هنوز رکورد خوبی ندارند، گفت: هیچ ورزشکاری در لیست حقوق‌ها، استثنا ندارد و آنها باید به رکورد مدنظر برسند تا حقوق بگیرند. گرفتن کسب سهمیه حقوق ندارد و هدف، همان رکورد است.



وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع در مقایسه با المپیکی ها اجحاف نیست؟ گفت: ما بر مبنای بودجه‌ای که می‌گیریم، پرداخت و برنامه‌ریزی می‌کنیم. در واقع نمی خواهیم گردشگر و توریست با خودمان به توکیو ببریم.
وی درباره پناهنده شدن ورزشکاران معلول گفت: این یک تصمیم فردی است. البته باید تصمیم لازم از سوی فدراسیون و وزارت ورزش گرفته شود.
رضایی درباره احتمال بازگشت پوریا جلالی پور و اینکه آیا او در صورت بازگشت به ایران یا ماندن در هلند می‌تواند از سهمیه اش استفاده کند؟ گفت: هر وقت آمد، تصمیم می‌گیریم. همچنین برای شرکت با کشور جدید باید ضوابط رعایت شود.
رضایی درباره گلایه ورزشکاران از نداشتن تجهیزات گفت:  فدراسیون‌ها یک وظیفه‌ای دارند و همچنین کمیته و ورزشکاران. باید تکلیف را روشن کنیم که حرفه‌ای هستیم یا نه. هر کسی یک وظیفه دارد. برای کسانی که کسب سهمیه کنند، تجهیزاتی پیش‌بینی کرده‌ایم. ما همچنین برای پاراآسیایی جاکارتا به فدراسیون پول یورویی و یکسری وسائل دادیم.  به هر حال باید تا یک مسیری را ورزشکار بیاد، بقیه کار با فدراسیون است و سپس ما انجام می‌دهیم. پس این یک زنجیره است و کسی تنهایی نمی‌تواند موفق شود.
وی درباره مشکلاتی که برای برخی رشته‌ها پس از واگذاری به فدراسیون مربوطه ایجاد شده، گفت: فدراسیون قبول کرده و امضا کرده که رشته را بگیرد. همچنین نگاه در ادغام این بود که آن رشته موفق شود. درباره دوچرخه‌سواری می توانم بگویم که از ما پول گرفته است. ما خوب پول پرداخت می‌کنیم و برای هر روز اردو ۳۵۰ هزار تومان هم می‌دهیم.  هشت رئیس فدراسیون یک تفاهم‌نامه را امضا کردند که از ورزشکار معلولان در آن رشته حمایت کنند. حالا اگر مشکلی وجود دارد، باید با فدراسیون جانبازان و معلولین و وزارت ورزش صحبت شود.
رضایی درباره مسائل فرهنگی و موضوع گرفتن تضمین از ورزشکاران اعزامی به خارج از کشور گفت: باید وزارت ورزش در سیستم خودش به یک نتیجه‌ای برسد که آیا نیاز است که تضمین گرفته شود یا نه. الان برای هر ورزشکار خلأهای را می‌خواهیم پر کنیم. ورزشکاری که به پارالمپیک می‌رود، باید شرایطش را بداند و آمادگی لازم را داشته باشد. یک معاونت فرهنگی ایجاد کرده‌ایم که در آینده اخبار بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
وی درباره شرایط شاهین ایزدیار عنوان کرد: او از من در جاکارتا ۳۰۵۰۰ دلار گرفت و جایزه مدالش را هم دریافت کرد. او اگر خوب کار کند، جزو هشت نفر برتر پارالمپیک قرار می‌گیرد. ایزدیار کسب سهمیه اش در شهریور در لندن است و برای اعزامش اقدام می‌کنیم. شاهین قبل از جاکارتا بسیار حرفه‌ای فکر کرد و حتی هزینه داد و مربی شخصی گرفت که نتیجه‌اش را هم دید.  ما هیچ ورزشکاری را رها و فراموش نکرده‌ایم و به دنبال موفقیت آنها هستیم. ما تا یک اندازه‌ای می‌توانیم جلو برویم و ساختار ایجاد کنیم، سایر مسائل در اختیار ورزشکار است.
وی در پایان درباره شرایط زهرا نعمتی گفت: او توانمند است، اما باید تمرکزش را روی یک چیز بگذارد.

کد خبر : ۳,۷۱۹
اشتراک در