۵ تیر ۱۳۹۸ ۰۵:۲۹
شهرهای-میلان-و-کورتینا-به-عنوان-میزبان-بازی-های-المپیک-و-پارالمپیک-زمستانی-۲۰۲۶-اعلام-شدند
در جریان برگزاری یکصد و سی و چهارمین نشست کمیته بین المللی المپیک که در لوزان سوئیس برگزار شد، شهرهای میلان و کورتینا موفق شدند با پشت سر گذاشتن استکلهم میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ را به نام خود ثبت کنند.

در جریان برگزاری یکصد و سی و چهارمین نشست کمیته بین المللی المپیک که  در لوزان سوئیس برگزار شد، شهرهای میلان و کورتینا موفق شدند با پشت سر گذاشتن استکلهم میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ را به نام خود ثبت کنند.
اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک پس از اعلام میزبان بازهای المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ گفت: کشور ایتالیا قدمتی طولانی در میزبانی بازی های پارالمپیک زمستانی داشته که در این خصوص می توان به بازی های تورینو در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد.
وی افزود: برگزاری این مسابقات نوید بخش مشارکت نسل آینده است و یقین دارم این بازی ها در مقیاسی وسیع برگزار شده و شرکت کنندگان زیادی در بخش ورزش افراد دارای معلولیت در آن شرکت می کنند.



رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک خاطر نشان کرد: از معیارهای اهدا میزبانی تاکید بر استفاده از زیرساخت های موجود که به عنوان میراث بازی های گذشته شناخته می شوند، است و شهرهای میزبان تلاش می کنند اقدامات لازم در خصوص کاهش هزینه ها را در راستای برنامه بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ انجام دهند و همچنین طی هفت سال آینده همکاری های لازم با کمیته برگزاری بازی ها را خواهند داشت.
بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ طی روزهای ۱۷ بهمن تا ۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۴ و بازی های پارالمپیک زمستانی طی روزهای ۱۵ الی ۲۴ اسفند ماه همین سال برگزار خواهد شد.  


کد خبر : ۳,۷۱۶
اشتراک در