۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۶
دوچرخه-سواران-ایتالیایی-پروژه--i-to-eye-دوچرخه-خود-را-به-فدراسیون-ورزش-های-نابینایان-و-کم-بینایان-اهدا-کردند
تیم دوچرخه سواری پروژه " I to Eye" با حضور در کمیته ملی پارالمپیک، دوچرخه خود را به فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اهدا کرد.
تیم دوچرخه سواری پروژه " I to Eye" با حضور در کمیته ملی پارالمپیک، دوچرخه خود را به فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اهدا کرد.
این تیم دوچرخه سواری متشکل از دو ورزشکار بینا و یک ورزشکار نابینا، سفر خود را از ایتالیا آغاز کرده اند و پس از عبور از کشورهای اسلوونی، کروواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه، از طریق مرز بازرگان وارد ایران شده اند و پس از عبور از شهرهای مرند و تبریز به تهران رسیدند.
داویده والاچی، دوچرخه سوار نابینای این گروه در خصوص انگیزه این سفر گفت: ایده این سفر از انگیزه من برای کشف مکان های جدید و آشنایی با مردم کشورهای مختلف شکل گرفت و هیچ کدام از ما ورزشکار به شکل حرفه ای نیستیم و صرفا برای گردشگری و انتقال این پیام که افراد با توانمندی های مختلف می توانند ماجراجویی کنند، وارد این مسیر طولانی شدیم.



ساموئله اسپریانو، یکی دیگر از اعضای گروه اضافه کرد: ما با حمایت چند اسپانسر ایتالیایی این مسیر را طی می کنیم و پس از ایران مسیر این سفر از طریق کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، مغلوستان ادامه خواهد داشت تا در نهایت به کشور چین، مقصد پایانی برسیم.
وی گفت: هدف از انتخاب این مسیر، طی کردن طولانی ترین مسیری بود که بتوانیم از طریق آن از کشورمان به چین برسیم و از هیچ وسیله نقلیه دیگری به غیر از دوچرخه، استفاده نکنیم.



میکله جولیانو، عضو دیگر گروه تصریح کرد: من و دوست دیگرم پیش از این با داویده والاچی آشنایی داشتیم و تصمیم گرفتیم برای طی این مسیر با او همراه باشیم و اگرچه من هیچ زمینه و تخصصی در ورزش ندارم اما دوچرخه سواری را به خاطر حس رهایی و آزاد بودنش دوست دارم. ضمن اینکه فرصت بسیار مناسبی بود تا با ملیت های مختلف آداب و فرهنگ آنها آشنا شویم.
والاچی گفت: در میان کشورهایی که تا کنون سفر کردیم، میزبانی و مهمان نوازی ایرانی ها مثال زدنی بود و در ایران هرگز احساس غریبی نکردیم. متاسفانه در این سفر نمی توانیم به تمام شهرها سفر کنیم اما در برنامه سال آینده ام می خواهم سفر مفصل تری به ایران داشته باشم و شهرهای دیگر را هم نیز ببینم.



وی اضافه کرد: خوشحالم که دوچرخه ای را که با آن نیمی از مسیر این سفر طولانی را طی کرده ایم، به ورزشکاران نابینا و کم بینای ایرانی اهدا می کنیم و امیدوارم با آن تجربه های بسیار خوشایندی کسب کنند.
دوچرخه سوار نابینای ایتالیایی گفت: پروژه "I to Eye" ، در واقع روبرو شدن با خود واقعی و شناخت توانمندی هایمان بود و می خواستیم این پیام را منتقل کنیم که هر فرد با هر شرایط فیزیکی می تواند به آرزوهایش برسد و فقط باید برای بدست آوردن آنها خود را باور داشته باشد.



نمایندگان پروژه "I to Eye"، پس از اهدای دوچرخه خود، نشستی با مسئولین کمیته ملی پارالمپیک داشتند و از موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک بازدید نمودند.



تیم دوچرخه سواران ایتالیایی پس از ترک تهران با دوچرخه ای جدید، از طریق شهرهای آمل، گرگان، شیروان به مرز سرخس خواهند رسید و وارد ترکمنستان می شوند.

کد خبر : ۳,۷۰۸
اشتراک در