۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶
برگزاری-اولین-دوره-کلاس-بندی-پزشکی-نابینایان-و-کم-بینایان-زیر-نظرسازمان-جهانی-ورزش-های-نابینایان-و-کم-بینایان--ibsa-
این دوره آموزشی طی روزهای ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه با حضور دو مدرس بین المللی فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و کم بینایان(IBSA) توسط آکادمی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان برگزار شد.
این دوره آموزشی طی روزهای ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه با حضور دو مدرس بین المللی فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و کم بینایان(IBSA)  توسط آکادمی کمیته  ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان برگزار شد.
این دو مدرس که از کشورهای آلمان و پرتغال برای تدریس در این دوره آموزشی دعوت شده بودند، طی سه روز مباحث مرتبط با کلاس بندی ورزشکاران نابینا و کم بینا را به ۲۲ شرکت کننده که با تخصص چشم پزشکی و بینایی سنجی از سراسر کشور در این دوره حضور یافته بودند، آموزش دادند و در پایان شرکت کنندگان مدرک کلاس بندی سطح ملی خود را که توسط فدراسیون جهانی ورزش های نابینایان و کم بینایان (IBSA) صادر شده بود، دریافت نمودند.


اهمیت برگزاری این دوره از آنجاست که از این پس ورزشکاران می توانند در شهرهای محل سکونت خود و بدون مراجعه به تهران مورد کلاس بندی پزشکی قرار گیرند و برگزاری این دوره گام مهمی در توسعه کلاس بندی در بخش نابینایان و کم بینایان است.
شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، پس از گذشتن از فیلترهای مورد نظر انتخاب شدند و از این پس می توانند در سراسر کشور کلاس بندی ورزشکاران نابینا و کم بینا را انجام دهند.



کد خبر : ۳,۶۸۶
اشتراک در