۶ فروردین ۱۳۹۸ ۰۶:۳۲
مشعل-بازی-های-پارالمپیک-توکیو-۲۰۲۰؛-نمادی-از-سازندگی،-سنت-و-تکنولوژی
کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از مشعل بازی های پارالمپیک رونمایی کرد.
کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از مشعل بازی های پارالمپیک رونمایی کرد.
مشعل بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برای اولین بار به صورت رسمی در ماه آگوست روشن خواهد شد و به شکلی طراحی شده است تا احساسات مردم نسبت به جنبش پارالمپیک را به تصویر بکشد. بدنه این مشعل با استفاده از ترکیب سنت و تکنولوژی مدرن و الهام گرفته از شکوفه های گیلاس، نمادی سنتی از کشور ژاپن، طراحی شده؛ نمادی که در ساخت عروسک های توکیو ۲۰۲۰ نیز به چشم می خورد.



مشعل بازی ها دارای طرحی است یکپارچه که نمایانگر سنت و در عین حال تکنولوژی به روز ژاپن است و روح بازسازی و توجه به پایداری را به تصویر می کشد.
این مشعل با استفاده از ضایعات آلومینیومی به کار برده شده برای ساخت خانه های موقت در جریان زلزله مهیب شرق ژاپن ساخته شده است؛ ضایعاتی که شاهد بازسازی زندگی های از هم گسیخته مردم ژاپن بوده و اکنون به نمادی برای صلح تبدیل شده اند.
طراحی قسمت بالای مشعل نشان دهنده شکل شعله های آتش هستند. شعله های برافروخته از هر ۵ گلبرگ در مرکز مشعل به هم می پیوندند و درخشندگی چشم نوازی را به نمایش می گذارند.
مراسم حمل مشعل بازی های پارالمپیک فرصت خوبی  برای تعامل میان جامعه و مردم با گرایشات و توانمندی های مختلف با هدف ارج نهادن به مفهوم وحدت در عین کثرت است.



این مراسم از تاریخ ۱۳ تا ۲۵ آگوست سال ۲۰۲۰ در گروه های سه نفره و در سه بخش زیر انجام می شود:

بخش اول؛ جشن آتش
این جشن در استوک مندویل انگلستان، خاستگاه بازی های پارالمپیک برگزار می شود و همزمان، چند مراسم دیگر نیز از ۱۳ تا ۱۷ آگوست برای روشن کردن شعله های آتش در نقاط مختلف ژاپن برگزار خواهد شد و شعله های مشعل در اماکنی چون بیمارستان ها، مدارس و سایر مکانهایی که مرتبط با پارالمپیک هستند، به نمایش گذاشته می شود.

بخش دوم؛ مراسم حمل مشعل 
علاوه بر جشن های آتش، مشعل در قالب تیم های سه نفره در مکان های مختلف حمل می شود تا از این طریق، توجه و حمایت عموم مردم نسبت به جنش پارالمپیک و بازی های توکیو ۲۰۲۰ افزایش یابد.

بخش سوم؛ گردهمایی مشعل ها در توکیو

در تاریخ ۲۱ آگوست، تمامی مشعل ها از سرتاسر ژاپن، به توکیو، محل اصلی استقرار مشعل بازی های پارالمپیک، خواهد رسید و پس از آن مراسم نهایی حمل مشعل در طی چهار روز برگزار خواهد شد.


کد خبر : ۳,۶۷۵
اشتراک در