۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۶:۳۶
مصوبات-سیزدهمین-نشست-ستاد-بازی-های-پارالمپیک-توکیو-۲۰۲۰-و-بازی-های-پاراآسیایی-هانگژو-۲۰۲۲-اعلام-شد
در این نشست، هدف گذاری ستاد در خصوص جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک توکیو و نیز تقسیم بندی رشته ها طبق شاخصه های مورد نظر، مشخص شد.
 مصوبات سیزدهمین نشست ستاد بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، اعلام شد.
بر این اساس، هدف گذاری ستاد در خصوص جایگاه ایران در بازی های پارالمپیک توکیو و نیز تقسیم بندی رشته ها طبق شاخصه های مورد نظر، به صورت کامل تشریح و به شرع زیر مصوب شد:

۱.جلسات ستاد بازی ها با افق برنامه ریزی  چهار ساله با دید گاه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ وبازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲  برنامه ریزی و  برگزار خواهد شد .
۲.هدف گذاری ستاد بر مبنای تصمیم شورای عالی بازیهای ۲۰۲۰  توکیو در وزارت ورزش و جوانان و همچنین انتظارات ملی (مردم و مسئولان)و بین المللی (مدیران ارشدIPC)از توانمندی ورزشکاران و ظرفیت های موجود برای ارتقا پنج پله ای جایگاه ایران در  بازیهای پارالمپیک توکیو  ۲۰۲۰ نسبت به دوره گذشته (پارالمپیک ریو ۲۰۱۶) و قرار گرفتن در جایگاه دهم بنا نهاده شده است  که  نیم نگاهی نیز به کسب جایگاه تک رقمی  در رنکینگ را دارد.
۳.رشته ها بر اساس شانس مدال آوری و کسب سهمیه به سه گروه  ذیل تقسیم بندی شدند:
الف: رشته هایی که  در گروه شانس کسب سهمیه و کسب مدال قرار می گیرند، با اولویت کسب مدال طلا ، نقره و برنز، شامل رشته های : دو ومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، پاراتکواندو، والیبال نشسته آقایان، فوتبال پنج نفره .
ب: رشته هایی که  دارای شانس کسب سهمیه هستند اما شانس قرار گرفتن در جایگاه مدالی پارالمپیک برای آنها ضعیف است شامل رشته های ؛ شنا، پاراکانو، بسکتبال با ویلچر آقایان، والیبال نشسته بانوان، گلبال آقایان در این دسته بندی رشته ها با توجه به جایگاهی که در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ دارا هستند  با دیدگاهی حمایتی در راستای بازیهای پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ مد نظر قرار خواهند گرفت.
ج: رشته هایی که شانس کسب سهمیه پارالمپیک برای آنها ضعیف بوده  و همچنین در صورت کسب سهمیه شانسی برای کسب مدال آنها متصور نمی گردد .شامل رشته های : دوچرخه سواری، سوارکاری و تنیس روی میز این رشته ها در صورت تامین بودجه با نگاه توسعه ای برای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ دیده خواهند شد و در اولویت های اعزام کسب سهمیه قرار نخواهند داشت .


۴.رشته هایی که دارای  شانس کسب سهمیه با اولویت شانس کسب مدال طلا در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ هستند ، پس از مسجل شدن کسب سهمیه و قرار گرفتن در جایگاه  پیش بینی شده کسب مدال طلا(برطبق  بررسی های فنی و اولویت ها ی ستاد) ، علاوه بر حمایت در اعزام کسب سهمیه ، اعزامهای تدارکاتی در برنامه آماده سازی  آنها  بر حسب ضرورت در نظر گرفته خواهد شد .
۵.رشته هایی که دارای اولویت شانس کسب مدال(نقره و برنز) پس از مسجل شدن کسب سهمیه و قرار گرفتن در جایگاه پیش بینی شده کسب مدال نقره و برنز ، از حمایت اعزام برای کسب سهمیه برخوردار می گردند.
۶.ورزشکاران ورشته هایی که موفق به کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ می شوند مشروط به قرار گرفتن در جایگاه کسب مدال در این بازیها و با توجه به شرایط فنی ، سنجش و پزشکی در لیست نهایی اعزام  قرار خواهند گرفت و ملاک اعزام کسب سهمیه  صرف نخواهد بود .
۷.با ورزشکاران و کادر فنی پس از تائید نهایی قرار داد منعقد خواهد شد و حصول تمامی مفاد فنی ، فرهنگی ، انظباطی و... که در این قرار داد بیان شده است مد نظر ستاد و کمیته می باشد ، بدیهی است پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس رعایت مفاد قرار  داد فی مابین و گزارش ناظران این کمیته انجام خواهد شد  . 
۸.بررسی جایگاه ورزشکاران بر اساس ۳ رنکینگ سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸  صورت گرفته است ، چنانچه رکورد آنها در مجموع این سه سال بالاترین حالت را داشته باشد  به ترتیب دارای شانس کسب مدال طلا  ، نقره و برنز د رنظر گرفته می شوند (در صورت به روز رسانی و ثبت رنکینگ سال ۲۰۱۹ نیز اضافه خواهد شد).
۹. بررسی های شانس کسب مدال طلا ، نقره و برنز بر اساس آخرین تغییرات راهنمای انتخاب ورزشکاران در راستای توکیو ۲۰۲۰ که از کمیته بین المللی پارالمپیک دریافت میگردد، صورت گرفته و  انتخاب ورزشکاران با توجه به کلاس هایی که در این بازیها برگزار می شود انجام می شود .  
۱۰.رشته هایی مانند تیروکمان و تیراندازی بر اساس رکوردهای بخش مقدماتی و فینال ، حداقل دو دوره قبل مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
۱۱.در رشته های رقابتی همچون جودو و تکواندو که دارای رنکینگ می باشند و برای کسب سهمیه نیاز به کسب جایگاه مناسب بر اساس راهنمای انتخاب ورزشکاران توکیو ۲۰۲۰  هستند ، بر اساس  قرار گرفتن در رنکینگ  کسب امتیاز در مسابقات مورد بررسی قرار گرفته اند .
۱۲.در رشته های تیمی و رقابتی  سنجش جایگاه ، بر اساس  عملکردها و  درصد شانس کسب سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد . 
۱۳.ورزشکاران پس از کسب سهمیه و قرار گرفتن در جایگاه مدالی خصوصا ورزشکاران شانس کسب مدال طلا بصورت دوره ای هر ۴ ماه یکبار می بایست در آزمونهای پزشکی ، سنجش ،روانشناسی ، ثبت رکورد فنی (در صورت رکوردی بودن ) و تثبیت و ارتقاء رنکینگ فنی بر اساس برنامه های ارائه شده شرکت نمایند ،بدیهی است ورزشکارانی که نتوانند ثبات جایگاهی خود را حفظ نمایند و ارتقاء بخشند از مزایای  مالی مورد نظر بهره مند نخواهند شد و بالعکس .
۱۴.معرفی مربیان تیم های ملی از سوی فدراسیونهای مربوطه صورت خواهد گرفت به صورتی که برای ورزشکاران بانوا ن مربی بانو و برای ورزشکاران آقایان مربی آقا معرفی گردد، که پس از بررسی مدارک و سوابق آنها انتخاب نهایی در بخش فنی ستاد بازیها نهایی خواهد شد ، در رشته هایی که با نوان و آقایان تواما" باهم  در آن حضور دارند ، ساعات اردو ها می بایست بصورت جداگانه برگزار شود  .
تبصره: رشته هایی که ماده میکس (تیم متشکل از یک آقا و یک بانو )در بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰   در آنها برگزار می شود،  در صورت رعایت شئونات اسلامی امکان برگزاری ساعت تمرین برای ماده میکس  آنهاوجود خواهد داشت.
۱۵.کادر فنی رشته ها برای تصدی این پست می بایست ابتدا برنامه های کوتاه مدت (هفتگی ، ماهیانه )بلند مدت (چهار ماهه و یک ساله ) را بصورت مدون به بخش فنی ستاد بازیها ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.شایان ذکر است برنامه های کادر فنی در صورت تایید ، مورد رصد توسط ناظرین کمیته قرار خواهند گرفت. 
۱۶. شرایط پذیرش کادرفنی به عنوان مربیان تیم های ملی با توجه به ارائه مدارک و سوابق آنها بر اساس آیین نامه های گزینش مربیان تیم های ملی، پس از بررسی از سوی بخش فنی ستاد بازیها  اعلام خواهد شد مربیانی که به عنوان مربی ورزشکار طلایی مشغول به کار خواهند شد تنها با یک ورزشکار می توانند ادامه همکاری دهند .
۱۷.کادر فنی رشته ها بر اساس ملاکهای سنجش دوره های ۴ ماه مورد بررسی قرار خواهند گرفت ، در صورت تنزل و یا ارتقا ورزشکاران ، مربیان آنها نیز دستخوش تغییرات و بهره مندی و یا عدم بهره مندی  از مزایا و یا قطع ادامه همکاری خواهند شد. 
۱۸.کادرفنی  موظف خواهند بود  نسبت به آخرین تغییرات در قوانین رشته تخصصی و آگاهی از کلیه موارد راهنمای انتخاب ورزشکاران اعم از نحوه انتخاب ، کسب سهمیه و...  در راستای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ ، اطلاعات کافی را داشته و به صورت دوره ای  هر ۴ ماه یکبار در محل آکادمی ملی پارالمپیک حضور یافته و مورد سنجش و آزمون قرار گیرند، آگاهی از زبان انگلیسی از دیگر شروط این آزمونها خواهد بود مربیانی که در این آزمونها به حد نصاب لازم را کسب ننمایند طبق قرارداد دستخوش تغییرات در بهره مندی از مزایا خواهند شد.    

کد خبر : ۳,۶۶۸
اشتراک در