۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۴۳
مدرسان-هنگ-کنگی-کارگاه-پیشرفته-داوری-و-مربی-گری-بوچیا-از-کمیته-پارالمپیک-ایران-بازدید-کردند
صبح امروز سه تن از مدرسان هنگ کنگی کارگاه پیشرفته داوری و مربی گری بوچیا از کمیته ملی پارالمپیک ایران بازدید کردند.
صبح امروز سه تن از مدرسان هنگ کنگی کارگاه پیشرفته داوری و مربی گری بوچیا  از کمیته ملی پارالمپیک ایران بازدید کردند.
هارت وینگ ووک، وای کی لائو و پولین تی سانگ، ضمن بازدید از نمایشگاه تصاویر ورزش پارالمپیک ایران، در نشستی با حضور مسعود اشرفی، سرپرست دبیر کل کمیته پارالمپیک و مسعود طباطبائیان، رئیس انجمن بوچیا، دستاوردهای این کارگاه دو روزه را مرور کردند.
مسعود اشرفی نیز در خصوص تاریخچه روز پارالمپیک در ایران ودستاوردهای آن صحبت کرد و طباطبائیان نیز گزارشی از روند توسعه ورزش بوچیا در ایران و نیز جمعیت فعال در آن، ارائه داد.
وای کی لائو نیز درادامه توضیحاتی در خصوص فعالیت این رشته در کشورش ارائه داد و گفت: رشته بوچیا در هنگ کنگ از سال ۲۰۰۱ فعال شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۷۰ ورزشکار فعال در سطح کشور داریم و جامعه هدف ما بیشتر مدارس استثنایی و مراکز درمانی هستند و از حمایت های بخش دولتی و خصوصی نیز برخوردار هستیم.



وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این رشته در هنگ کنگ، وجود مربیان بسیار خوب است که بیشتر آنها همکاری داوطلبانه دارند و به رشد و توسعه بوچیا کمک بزرگی نموده اند. همچنین بهره گیری از تجربیات سایر کشورهای موفق در این رشته نیز بسیار موثر بوده است.
مربی هنگ کنگی بوچیا در ادامه گفت: در کشور ما نیز روز ملی پارالمپیک برگزار می شود و توانسته ایم در سال  ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این روز ملی را جشن بگیریم و به ترتیب در دوره اول ۱۰۰۰ نفر ودر دوره دوم ۱۵۰۰ نفر را دراین مراسم شرکت دهیم که با توجه به آمار جمعیتی معلولین در هنگ کنگ که جعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر را شامل می شود، این درصد از مشارکت برای روز پارالمپیک بسیار چشمگیر است.



در پایان مسعود اشرفی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره آموزشی بتواند زمینه ساز تعاملات و همکاری های مشترک بیشتر بین ایران و هنگ کنگ شود و کشورمان بتواند با بهره مندی از تجربیات مربیان وداوران این کشور، همان طور که در بحث توسعه موفق بوده، در بخش فنی بوچیا نیزعملکرد خود را بهبود ببخشد.
کارگاه پیشرفته داوری و مربی گری بوچیا طی روزهای هشتم و نهم بهمن ماه به میزبانی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برگزار شد.

کد خبر : ۳,۶۵۴
اشتراک در