۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۳۲
استیو-گیریفیث-پتانسیل-ایران-برای-برگزاری-دوره‌های-آموزشی-در-حد-عالی-است--تا-دو-سال-آینده-عملکرد-کشورهای-شرکت-کننده-در-دوره-را-رصد-می‌کنیم
استیو گیریفیث، از سوی آکادمی کمیته بین المللی پارالمپیک، به عنوان مدرس دوره بین المللی ظرفیت سازی سازمانی سطح ۲ که به میزبانی ایران برگزار شد، حضور داشت.


استیو گیریفیث، از سوی آکادمی کمیته بین المللی پارالمپیک، به عنوان مدرس دوره بین المللی ظرفیت سازی سازمانی سطح ۲ که به میزبانی ایران برگزار شد، حضور داشت.

عصر روز گذشته این دوره ی سه روزه پایان یافت و گیریفیت در خصوص آن گفتگویی با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک انجام داد.

وی ضمن قدردانی از میزبانی خوب ایران گفت: مدلی که برای آموزش شرکت کنندگان در این دوره انتخاب شد، معرفی یک نمونه فرضی از یک تشکیلات NPC بود که در واقعیت وجود خارجی نداشت و افراد می بایست از پایه برای این تشکیلات فرضی بر اساس آموخته هایشان، به تدوین برنامه استراتژی می پرداختند و پس از تدوین، پروسه آموزش وارد دنیای واقعی می شد و پس از شناسایی نقاط ضعف و قوت کمیته های ملی پارالمپیک کشورهای شرکت کننده، شرکت کنندگان برای کشور خودشان برنامه های عملیاتی طراحی می کردند.



گیریفیث تصریح کرد: افرادی که در این دوره حضور داشتند تا ۲۴ ماه آینده تحت نظارت هستند و مدام با آنها در ارتباط هستیم و هدف ما این بود که بتوانیم به عنوان یک تسهیل گر مسیر را به آنها نشان دهیم و بدون راهنمایی مستقیم، همراهشان باشیم.

مدرس آکادمی IPC افزود: در ادامه ی این دوره ی آموزشی و در روز آخر، شرکت کنندگان آنچه که آموخته بودند را در قالب پاورپوینت به هیات ناظر دوره ارائه کردند  نقطه نظراتی را نیز در این خصوص از افراد مذکور دریافت کردند و با این اقدام مطمئن شدیم که روند یادگیری آنها کامل بوده است.

وی گفت: شرکت کنندگان بعد از اینکه برنامه ی عملیاتی را خود را تدوین کردند آن را برای نماینده بنیاد آجیتوس، که فیلیپه رودریگز است، ای میل می کنند و مورد بررسی قرار می گیرد و می تواند ابزاری قوی برای توسعه برنامه کشورها باشد.

گیریفیث خاطر نشان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دوره آموزشی برای کمک مدرسین یا Mentor ها برگزارشد و این افرادر در دوره ی سه روزه ای که طی روزهای چهارشنبه تا جمعه با عنوان OCP2 برگزار شد، به عنوان کمک مدرس حضور داشتند و می توانند از این پس به عنوان مدرس سطح یک دوره ظرفیت سازی سازمانی یا OCP1 در سایر کشورهای دیگر حضور یابند و سایر شرکت کنندگان دوره ظرفیت سازی سازمانی نیز از آموخته های خود در این دوره برای کمک به کمیته های ملی پارالمپیک کشورشان بهره برداری می کنند.

مدرس آکادمی IPC در پایان افزود: با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در ایران مشاهده کردیم، این کشور می تواند میزبان دوره های آموزشی مهمی باشد. البته این فرصت برابر برای همه ی کشورها در نظر گرفته می شود که میزبان دوره های مختلفی از کارگاه های ظرفیت سازی سازمانی باشند.

کمیته ملی پارالمپیک ایران از ۷ تا ۹ آذر ماه میزبان دوره بین المللی ظرفیت سازی سازمانی سطح دو (OCP) با حضور مدرسین و شرکت کنندگانی از ۸ کشور دنیا بود.

کد خبر : ۳,۶۲۸
اشتراک در