۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ۰۴:۳۱
ساوه-شمشکی-به-دنبال-افزایش-سهمیه-در-بازی-های-پارالمپیک-زمستانی-۲۰۲۲-هستیم
رئیس انجمن پارا اسکی گفت: تیم ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ با پنج ورزشکار شرکت کرد و با فعال شدن انجمن پارا اسکی فدراسیون نابینایان و کم بینایان می توانیم در بازی های دوره بعد با حداقل ۱۰ سهمیه شرکت کنیم.
رئیس انجمن پارا اسکی گفت: تیم ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ با پنج ورزشکار شرکت کرد و با فعال شدن انجمن پارا اسکی فدراسیون نابینایان و کم بینایان می توانیم در بازی های دوره بعد با حداقل ۱۰ سهمیه شرکت کنیم.

عیسی ساوه شمشکی با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ عملکرد موفقی داشت و علیرغم تمرینات کوتاه مدت، عناوین هشتم، یازدهم، هفدهم و نوزدهم را به دست آورد.

وی افزود: الهه قلی فلاح با تمرین در اردوی فشرده عنوان یازدهم را کسب کرد، صدیقه روزبه عنوان هشتم را کسب کرده و حکم گرفت که خیلی مهم بود، چون حتی صادق کلهر که در چند دوره بازی های پارالمپیک زمستانی شرکت کرده بود در جایگاه ۱۰ نفر اول قرار نگرفته بود.

رئیس انجمن پارا اسکی به تمجید رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک از ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: دیمیتری لازاروسکی با دیدن عملکرد ملی پوشان پارا اسکی ایران اعلام کرد در بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ باید حداقل ۱۰ ورزشکار ایرانی حضور داشته باشند.

وی از فعال شدن انجمن پارا اسکی فدراسیون نابینایان و کم بینایان خبر داد و گفت: وقتی مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان حضور و عملکرد الهه قلی فلاح، ملی پوش نابینای مطلق در بازی های پارالمپیک زمستانی را دیدند، تصمیم گرفتند انجمن پارا اسکی را در فدراسیون فعال کنند که با فعالیت این فدراسیون و فدراسیون جانبازان و معلولان و حمایت کمیته ملی پارالمپیک می توانیم در دوره بعد بازی های پارالمپیک زمستانی حداقل ۱۰ سهمیه کسب کنیم.

ساوه شمشکی افزود: الهه قلی فلاح با تمرین فشرده و سایر ملی پوشان با تمرین در اردوی کوتاه مدت چنین نتایجی را به دست آوردند. حسین سولقانی در ماده اسنوبورد فعالیت کرد و در ماده ای عنوان هفدهم را کسب کرد که پیست اسکی اختصاصی این رشته را نداریم که نتیجه خوبی بود. ابوالفضل خطیبی نیز با ۱۵ سال سن، جوان ترین ورزشکار حاضر در این مسابقات بود.

رئیس انجمن پارا اسکی در پایان اظهار داشت: رئیس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران که در این بازی ها حاضر بودند، اعلام کردند انتظار مدال نداشتیم و همین که پرچم ایران با حضور ورزشکاران مان در سه منطقه برافراشته شد از مدال اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر : ۳,۵۰۸
اشتراک در