۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ۰۷:۳۸
نشست-خبری-نخستین-دوره-مسابقات-لیگ-جهانی-والیبال-نشسته-برگزار-شد
نشست خبری نخسیتن دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته صبح امروز یکشنبه با حضور هادی رضایی، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد.

نشست خبری نخسیتن دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته صبح امروز یکشنبه با حضور هادی رضایی، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، نماینده سازمان جهانی پاراوالیبال در خصوص برگزاری نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: تیم بوسنی و هرزگوین یکی از تیم های متقاضی شرکت در مسابقات بود اما از آنجا که ترکیب شش تیم شرکت کننده کامل بود، این تیم را به عنوان ذخیره قرار دادیم و در نهایت جایگزین برزیل کردیم که به خاطر برخی از مشکلات از حضور در رقابت ها انصراف داد.

هادی رضایی با اشاره به تفاهمنامه برگزاری نخستین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته اظهار داشت: سال گذشته تفاهمنامه ای میان کمیته پارالمپیک ایران و سازمان جهانی پاراوالیبال امضا شد. اوکراین، آلمان، بوسنی، آمریکا و روسیه همراه با ایران تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند. تیم های مهمان ۲۶ فروردین ماه وارد ایران می شوند و پنجم اردیبهشت ماه نیز به عنوان زمان بازگشت آنها لحاظ شده است.

 

 


وی افزود: رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد که بعد از پایان مرحله مقدماتی تیم‌های اول و دوم دیدار فینال و تیم‌های سوم و چهارم مسابقه رده‌بندی را برگزار خواهند کرد و به همین ترتیب تیم‌های پنجم و ششم رقابت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در مورد جایزه تعیین شده برای تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: ۳۰ هزار دلار جایزه این رقابت هاست که از طرف سازمان جهانی پاراوالیبال تعیین شده است. تیم های اول، دوم و سوم مسابقات به ترتیب ۱۲، ۶ و ۴ هزار دلار جایزه دریافت می کنند. ۸ هزار دلار هم ویژه بازیکنان در نظر گرفته شده است؛ به شش بازیکن برتر هر یک هزار دلار تعلق می گیرد و بازیکن کامل که امتیازآورترین بازیکن هم به حساب می آید نیز دو هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد.

 

 


نماینده سازمان جهانی پاراوالیبال در امور اجرایی اولین دوره لیگ جهانی ادامه داد: در حال حاضر دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته در بخش بانوان به میزبانی چین در حال برگزاری است. چینی ها میزبانی پنج دوره اول رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته در بخش بانوان را در اختیار گرفته اند. در بخش مردان اما هنوز میزبان ادوار آتی مشخص نشده است. در جریان مسابقات قهرمانی جهان که تیرماه به میزبانی هلند برگزار می شود، محل برگزاری دومین دوره این رقابت ها در بخش مردان مشخص خواهد شد. البته ما هم می توانستیم پیشنهاد میزبانی پنج دوره متوالی مسابقات را داشته باشیم اما در هر صورت محل برگزاری این رقابت ها در هلند مشخص می شود.

رضایی در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه تیم های شرکت کننده در اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته همگی از رنکینگ بالایی برخوردار هستند و بین ۱۰ تیم اول دنیا قرار دارند، در مورد پیش بینی خود از عملکرد تیم ایران در این رقابت ها گفت: البته در ورزش ضمانتی برای قهرمانی نیست، آنچه مسلم است جایگاه تیم ها در رنکینگ جهانی نشان می دهد مسابقات در سطح بالایی خواهد بود، ضمن اینکه امروزه همه تیم ها از وضعیت یکدیگر مطلع هستند. شرایط به گونه ای نیست که دیگر تیم ها ندانند ما در چه وضعیتی هستیم یا اینکه ما ندانیم حریفانمان چه اوضاع و احوالی دارند. زمانی بسیاری از تمرینات و دیدارها پشت درهای بسته بود اما الان این گونه نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات جهانی هلند از اهمیت زیادی برای والیبال نشسته ایران برخوردار است، گفت: در این رقابت ها سهمیه های بازی های پارالمپیک توکیو توزیع می شود. البته قهرمان بازی های پاراآسیایی اندونزی هم سهمیه پاراالمپیک را می گیرد اما نمی خواهیم کارمان به جاکارتا کشیده شود.

کد خبر : ۳,۵۰۷
اشتراک در