۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
ایران-به-عنوان-قهرمانی-رقابت-های-پاراتکواندو-آفریقا-دست-پیدا-کرد
تیم‌ ملی پاراتکواندو ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی سومین دوره رقابت های قهرمانی آفریقا را به دست آورد.
تیم‌ ملی پاراتکواندو ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی سومین دوره رقابت های قهرمانی آفریقا را به دست آورد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، سومین دوره رقابت های پاراتکواندو  قهرمانی آفریقا با حضور ۱۰۰ هوگوپوش از ۲۵ کشور به میزبانی شهر «آگادیر» مراکش برگزار شد.

در این رقابت‌ها پنج نماینده ایران رقابت کردند که سعید صادقیان‌ پور و احمد نریمانی با غلبه بر تمامی حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کردند، محمدرضا شعبانی مدال نقره را بر گردن آویخت و اصغر عزیزی به مدال برنز رسید؛ محمود جعفرزاده نیز از کسب مدال بازماند.

نمایندگان ایران با کسب ۱۸ امتیاز  عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در گروه مردان به دست آوردند، تیم های روسیه و مراکش نیز با ۱۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین با توجه به اینکه ایران در بخش بانوان نماینده‌ای نداشت در مجموع  عنوان چهارمی را به دست آورد.

هدایت این تیم برعهده «پیام خانلرخانی» به عنوان سرمربی و«مهدی احمدی» به عنوان مربی است و مسعود لشکری به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان سایر قاره‌ها مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند. امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آفریقا G۴ و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها G۲ بود.
کد خبر : ۳,۴۹۳
اشتراک در