۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲
کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-درگذشت--استیون-هاوکینگ--را-تسلیت-گفت
کمیته بین المللی پارالمپیک درگذشت کیهان شناس، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی در سن ۷۶ سالگی را تسلیت گفت.
کمیته بین المللی پارالمپیک درگذشت کیهان شناس، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی در سن ۷۶ سالگی را تسلیت گفت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، «اندرو پارسونز»، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، امروز چهارشنبه پیام تسلیتی را به مناسبت مرگ هاوکینگ منتشر کرده است.

در این پیام که بر روی سایت کمیته بین المللی پارالمپیک منتشر شده، آمده است: پروفسور استیون هاوکینگ یک انسان فوق العاده بود و یک پیشگام برای تمام مردم دارای معلولیت در سراسر جهان. وی به واژه توانایی بیش از هر کسی دیگر در دنیا، زندگی بخشید.

در جنبش پارالمپیک ما همواره به ورزشکاران پارالمپیکی می گوییم که به چالش ها به چشم فرصت بنگرند تا کارهای متفاوتی انجام دهند. هاوکینگ گرچه یک ورزشکار پارالمپیکی نبود اما برای اینکه بتواند بر ناتوانی های خود فائق آید راه های خلاقانه ای پیدا کرد و به عنوان یک فیزیکدان تراز اول جهانی، کار پیشگامانه خویش را ادامه داد.

ما برای همواره سپاسگزار وی هستیم که در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن حضور پیدا کرد و جملاتی که در مراسم افتتاحیه این بازی ها بر زبان آورد واقعا جادویی بودند.

هاوکینگ گفت بازی های پارالمپیک دیدگاه مردم جهان را دستخوش دگرگونی می کند و ما از کار الهام بخش وی تشکر می کنیم. ما امروز درباره دنیایی که در آن زندگی می کنیم بیشتر می دانیم.

کد خبر : ۳,۴۶۱
اشتراک در