۳ بهمن ۱۳۹۶ ۰۶:۲۲
اشرفی-ارتقا-به-رتبه-سومی-هدف-ما-در-بازی-های-پاراآسیایی-جاکارتا-است
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: هدف ما در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ارتقا به رتبه سوم است به همین جهت ورزشکارانی که شانس بالایی برای کسب مدال طلا دارند مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند.
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: هدف ما در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ارتقا به رتبه سوم است به همین جهت ورزشکارانی که شانس بالایی برای کسب مدال طلا دارند مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند.

مسعود اشرفی با اشاره به هدف کمیته ملی پارالمپیک در بازی های پاراآسیایی جاکارتا به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: هدف ما در این بازی ها این است که از رتبه چهارمی بازی های دوره قبل (اینچئون کره جنوبی) به رتبه سومی آسیا ارتقا پیدا کنیم و برای رسیدن به این هدف سیاستگذاری ما بر این مبناست که روی رشته ها و ورزشکارانی که امکان کسب مدال طلای بیشتری دارند، سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

وی افزود: رویکرد ما در بازی های پاراآسیایی جاکارتا این است که در مرحله نخست ورزشکاران طلایی را مورد حمایت کامل قرار دهیم و سایر ورزشکاران و رشته های ورزشی که مدال های نقره و برنز کسب می کنند در مرحله دوم مورد حمایت قرار می گیرند.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک دلیل این امر را اهمیت جایگاه ایران در جدول توزیع مدال ها دانست و اظهار داشت: کسب مدال طلا، رنکینگ کشورمان را در بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو ارتقا می دهد.

اشرفی ادامه داد: ورزشکارانی که در این قاعده قرار می گيرند براساس ملاک های فنی ما را به این نتیجه می رسانند که از ابتدای آبان ماه امسال تا اعزام به بازی های پارالمپیک توکیو از حقوق ثابت ماهیانه برخوردار خواهند شد. همه ورزشکاران و مربیان طلایی در رشته های انفرادی و تیمی از حقوق ثابت خوبی برخوردار خواهند شد و حقوق خود را در صورت نبودن مشکل مالی دریافت خواهند کرد. در واقع مدیریت حضور در اردوهای آمادگی و ارتقای سطح عملکرد فنی ورزشکاران بر عهده فدراسیون های مربوطه خواهد بود.

اشرفی به نداشتن حاشیه امنیت ورزشکاران طلایی در ارزیابی های سه ماهه اشاره کرد و گفت: ممکن است در بازه زمانی ۱۲ ماه تا بازی های پاراآسیایی جاکارتا و دو سال و نیم تا بازی های پارالمپیک توکیو، ورزشکار طلایی براساس سنجش های سه ماهه فنی و آکادمی به دلیل عملکرد ورزشی خود و به دلایلی افت کرده و به ورزشکار نقره ای و برنزی تبدیل شود. یعنی عملکرد مطلوبی نداشته باشد. از طرفی ممکن است ورزشکار برنزی به دلیل عملکرد خوبش به ورزشکار نقره ای و طلایی ارتقا پیدا کند. این موارد تا زمان اعزام به بازی های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو دچار تغییر می شود، چون ورزشکاران در افت و خیز هستند و عملکرد ورزشکاران از طریق کمیته فنی، واحد های سنجش و آکادمی ثبت می شود. ما سعی می کنیم با این سنجش ها مطمئن شویم که ورزشکاران طلایی، نقره و برنزی چه سطح فنی ای دارند و بر اساس این گزارش مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به مشکل مهم بازی های پاراآسیایی جاکارتا افزود: هم برگزار کننده این بازی ها بسیار ضعیف است و اقدامات خود را دیر شروع می کند و هم مدیریت پارالمپیک منطقه آسیا تیم بسیار ضعیفی است با این حال تلاش می کنیم تا آنها را متوجه کنیم که زمان به سرعت سپری می شود و برگزار کننده باید هر چه زودتر تعیین تکلیف کرده و اطلاعات مربوط به روند آماده سازی و ثبت نام ورزشکاران رشته های مختلف  را انجام دهد. البته این خطر برای این دوره از بازی ها است و برای ما چالش ایجاد می کند، اما سعی می کنیم برنامه های اردوی تدارکاتی تیم های ایران را به موقع انجام داده و آمادگی خودمان را حفظ کنیم تا اطلاعات را فرستاده و مراحل ثبت نام انجام شود.

مسعود اشرفی در پایان گفت: کارمان را در ستاد بازی های پاراآسیایی جاکارتا انجام می دهیم و دغدغه ای نداریم. از ۲۳ رشته ورزشی بازی های پاراآسیایی اینچئون فقط ۱۷ رشته در جاکارتا برگزار می شود و این امر دربرگیرنده این پیام است که برگزارکنندگان مسابقات ضعیف هستند، چون  شش رشته را کم کرده و از این ۱۷ رشته دو رشته پارالمپیکی نیست. پارا کانو و فوتبال پنج نفره از جمله رشته های مدال آور ما هستند که در این مسابقات برگزار نمی شود با این حال تعداد ورزشکاران بویژه در رشته های انفرادی مثل پارا دو و میدانی و پارا شنا افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که یک کاروان باکیفیت را به مسابقات اعزام کنیم.

کد خبر : ۳,۳۰۱
اشتراک در