۳۰ دی ۱۳۹۶ ۰۵:۱۸
ماجرای-پینگ-پنگ-باز-کره-شمالی-که-اسکی-باز-شد
کره شمالی برای نخستین بار است که می خواهد در بازی های پارالمپیک شرکت کند و امیدوار است که با دو اسکی باز تازه کار خود در این بازی ها صاحب مدال شود.
کره شمالی برای نخستین بار است که می خواهد در بازی های پارالمپیک شرکت کند و امیدوار است که با دو اسکی باز تازه کار خود در این بازی ها صاحب مدال شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، «ما یو-چول» و «کیم جونگ-هیون» دو اسکی باز کره شمالی هستند که در ماه مارس پس از توافق دو کره در این بازی ها شرکت خواهند کرد.

«ما یو-چول» تا ماه دسامبر بازیکن تنیس روی میز بود و از دو ماه قبل به رشته اسکی روی آورده است با این حال در این رشته، حرفه ای به نظر می رسد. وی در پنج سالگی در سانحه رانندگی از ناحیه مچ پا آسیب شدید دیده است. شرکت در جام جهانی «اوبرید» آلمان باعث شد که این ورزشکار مجوز حضور در بازی های پارالمپیک زمستانی را کسب کند.

«ما یو-چول» در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به عنوان نماینده کره شمالی در بازی های تنیس روی میز موفق به کسب مدال نقره شد. وی در بازی های پاراآسیایی جوانان در سال ۲۰۱۳ هم مدال نقره برده بود.

وی گفت: ورزش شما را قادر می سازد که تمرین کنید و محدودیت ها را کنار بزنید. ورزش بسیار خوب است چون به شما کمک می کند که بر چالش ها فائق آیید، به لحاظ جسمانی سالم باشید و اعتماد به نفس و جسارتتان در زندگی بالا برود.

«کیم جونگ-هیون» هم در بازی های جام جهانی آلمان نخستین حضور خود در یک رویداد بین المللی را تجربه می کرد.

وی گفت: از زمانی که بچه بودم رویای این را در سر داشتم تا یک ورزشکار شوم. اما وقتی دچار حادثه شدم فکر کردم هرگز قادر نیستم به رویای خود جامه عمل بپوشانم. می خواهم در پارالمپیک زمستانی صاحب مدال طلا شوم و انتظارات کشورم را برآورده کنم.

کد خبر : ۳,۲۹۱
اشتراک در