۳۰ دی ۱۳۹۶ ۰۵:۱۱
شناگران-نابینا-و-کم-بینا-اردیبهشت-ماه-در-رکوردگیری-شرکت-می-کنند
رئیس انجمن شنای نابینایان و کم بینایان از ارائه فهرست بلند ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا و انجام رکوردگیری از شناگران در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
رئیس انجمن شنای نابینایان و کم بینایان از ارائه فهرست بلند ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا و انجام رکوردگیری از شناگران در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

حمید شریفیان با بیان این مطلب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: ما فهرست بلند ورزشکارانی که شانس کسب حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا را دارند را به کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده ایم که حدود ۱۱ نفر هستند. سپس یک هفته پیش از آغاز ماه مبارک رمضان یعنی ۲۰ اردیبهشت ماه از این افراد رکوردگیری می کنیم.

وی افزود: این رکوردگیری در استخر ۵۰ متر برگزار خواهد شد و هر پارا شناگری که رکورد نفر اول رنکینگ آسیا را کسب کند می تواند از حقوق و هزینه هایی که پارالمپیک برای افراد طلایی در نظر گرفته است بهره مند شود و هر کسی که بتواند رنکینگ نفر سوم آسیا را کسب کند و به عبارت بهتر شانس ایستادن بر روی سکو را داشته باشد در قالب تیم ملی قرار خواهد گرفت و می تواند در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم بینایان در خصوص تشکیل اردوی تیم ملی اظهار داشت: افرادی که در رکوردگیری انتخاب می شوند در اردوهای متمرکز شرکت می کنند. کمیته ملی پارالمپیک پنج مرحله اردوی آمادگی ۲۵ روزه تا بازی های پاراآسیایی جاکارتا برگزار می کند. در این اردوها هر ورزشکاری که رنکینگ اول تا سوم آسیا را کسب کند می تواند در مسابقات شرکت کند.

وی همچنین از برگزاری اردوی برون مرزی در خرداد یا تیرماه خبر داد و گفت: آنگونه که کمیته ملی پارالمپیک برنامه ریزی کرده و اگر مشکلی پیش نیاید یک اعزام برون مرزی قبل از بازی های پاراآسیایی جاکارتا در خرداد یا تیرماه سال آینده خواهیم داشت که این مسابقه بین المللی در یکی از کشورهای انگلستان، ایتالیا و آلمان انجام می شود.

شریفیان در پایان گفت: شرکت در این مسابقات دو حسن دارد. یکی اینکه این مسابقات سری آ جهانی است و دوم اینکه در این مسابقات کلاسبندی انجام می شود و تمام ورزشکاران ما که شانس کسب مدال بازی های پاراآسیایی دارند می توانند در این مسابقات کلاسبندی شوند. این رقابت ها همچنین محک جدی برای ورزشکاران است. از طرفی انجمن شنا و کادر فنی فهرست رکوردها را با تایید معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده است و هر ورزشکاری که ادعا کند می تواند در این فهرست باشد و رکورد مورد نظر را کسب کند، می تواند در اردوهای تیم ملی قرار گیرد.

کد خبر : ۳,۲۹۰
اشتراک در