۱۷ دی ۱۳۹۶ ۰۶:۵۹
معاون-فنی-کمیته-ملی-پارالمپیک-کاروان-با-کیفیت-و--بزرگی-به-بازی-های-پاراآسیایی-اعزام-خواهیم-کرد
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان با کیفیت و بزرگی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا اعزام خواهد شد و رشته های اعزامی را براساس شانس کسب مدال الویت بندی کرده ایم.
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان با کیفیت و بزرگی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا اعزام خواهد شد و رشته های اعزامی را براساس شانس کسب مدال الویت بندی کرده ایم.

محمدرضا محمودخانی با بیان این مطالب به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: کاروان ایران در رشته های پارا شنا، پارا دو و میدانی، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، بوچیا، پارا بدمینتون، گلبال، جودو، پارا شمشیربازی، پارا تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در بازی های پاراآسیایی شرکت می کند.

اولویت بندی رشته ها به سه دسته
وی افزود: رشته های اعزامی را براساس ظرفیت عملکردی ورزشکاران و رکوردهایی که ثبت کرده و موفقیت هایی که در مسابقات مختلف به دست آورده اند براساس الویت به سه دسته تقسیم کرده ایم. هفت رشته پارا وزنه برداری، پارا دو و میدانی، پارا شنا، پارا تیراندازی با کمان، پارا تیراندازی، والیبال نشسته و جودو در دسته اول قرار دارند که شانس بیشتری برای کسب مدال های طلای کاروان ایران در این رشته ها وجود دارد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص پارا تنیس روی میز اظهار داشت: در رشته های دیگر مثل پارا تنیس روی میز شانس کسب مدال وجود دارد، اما به دلیل اینکه کشورهای قدرتمند این رشته در جهان، در منطقه آسیا قرار دارند، در بازی های پارا آسیایی جاکارتا شانس کمتری داریم با این وجود در این رشته نیز ملی پوشان را اعزام خواهیم کرد.

وی بوچیا را رشته حمایتی کمیته ملی پارالمپیک دانست و افزود: در رشته بوچیا به دلیل شدت معلولیت ورزشکاران و از آنجایی که قصد داریم بتوانیم روح امید و نشاط و تلاش را در میان افراد دارای معلولیت گسترش دهیم و برای سایر مخاطبان الگوسازی کنیم، در این بخش ورزشکاران را اعزام خواهیم کرد. در این رشته اگرچه ورزشکاران بوچیا شانس کسب مدال دارند، اما نگاه ما کسب مدال نیست.

محمودخانی درباره رشته های بدمینتون و تنیس باویلچر گفت: این رشته ها از جمله رشته های درحال توسعه است که کشورهای آسیای جنوب شرقی بازیکنانی با سطح مهارتی بالا دارند. بنابراین شانس کسب مدال برای این رشته ها قائل نیستیم، اما به منظور حمایت از توسعه این رشته ها در دو رشته بدمینتون و تنیس باویلچر هم ورزشکار اعزام می کنیم.

شمشیربازی برای نخستین بار
وی از اعزام ورزشکاران رشته شمشیربازی برای نخستین بار خبر داد و ادامه داد: این رشته مدال های زیادی دارد و ورزشکاران ایرانی برای نخستین بار در آن برای رقابت در بازی های پاراآسیایی اعزام می شوند. امیدواریم  اعزام ورزشکاران این رشته شروعی برای توسعه همراه با موفقیت باشد. کارهای اجرایی این رشته نیز توسط فدراسیون شمشیربازی انجام می شود.

تقسیم بندی مبتنی بر کسب نتیجه
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک درباره الویت بندی رشته های اعزامی اظهار داشت: الویت بندی ما در رشته های اعزامی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا اگرچه مبتنی بر کسب نتیجه است، اما در بخش حمایتی نیز مسئولیت خود را انجام می دهیم. در برخی رشته ها نیز از قدرت های آسیا و جهان به حساب می آییم و ورزشکاران نخبه زیادی داریم و در بسیاری از رشته ها ورزشکار شاخص داریم، این تقسیم بندی هم به ما کمک می کند تا مدیریت فنی بهتری داشته باشیم.

حضور سه مربی خارجی دو و میدانی
وی درباره حضور سه مربی خارجی در رشته پارا دو و میدانی اظهار داشت: از آنجایی که ورزشکار نخبه زیادی در رشته پارا دو و میدانی داریم و به مربیان سطح بالایی نیاز داریم باید فرصت یکسانی ایجاد کنیم تا ورزشکاران بتوانند از مربیان نخبه استفاده کنند. بنابراین سه مربی به کادر مربیان اضافه شده اند که دانش خوبی دارند و امیدواریم بتوانیم از این مربیان نه تنها در بازی های پاراآسیایی جاکارتا بلکه در بازی های پارالمپیک توکیو بهره گیریم.

اعزام کاروان بزرگ و با کیفیت به پاراآسیایی
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک از اعزام کاروان بزرگ و کیفی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا خبر داد و افزود: کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی جاکارتا در عین بزرگی به لحاظ کمیت، از سطح کیفی بالایی نیز برخوردار خواهد بود. با توجه به حضور در ۱۵ رشته ورزشی که کلاس های رقابتی متعددی دارند، ما حدود ۳۰۰ ورزشکار و کادر فنی به بازی های پاراآسیایی جاکارتا اعزام خواهیم کرد.  ستاد بازی های پاراآسیایی جاکارتا نیز از بهمن ماه ۹۵ تشکیل شده است و جلسات خود را به صورت منظم برگزار کرده است.

هدف ایران؛ کسب عنوان سومی
وی اهدافی بزرگ اما قابل دستیبابی را در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ترسیم کرد و ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک اهدافی بزرگ و سخت را برای حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ترسیم کرده است. هدف ما در این مسابقات این است که جایگاه سوم مسابقات را کسب کنیم. در این مسابقات رقابت سختی داریم و یکی از کارهایی که ستاد دنبال می کند سیاستگذاری های لازم در راستای تحقق هدف بزرگ است.

محمودخانی گفت: ستاد بازی های پاراآسیایی جاکارتا کارهای خوبی تاکنون انجام داده است از جمله تصمیم گیری در خصوص تخصیص منابع بر اساس الویت رشته ها و سهمی که می توانند در موفقیت کاروان داشته باشند و مدیریت صحیح منابع برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران نخبه است. سرپرست کل کاروان نیز در فاصله حدود ۹ ماه به آغاز بازی های پاراآسیایی مشخص شده است که به پیشبرد سریع کارها در زمان مناسب کمک می کند. از طرفی ستاد برای تامین منابع و نیازهای ورزشکاران پاراآسیایی، از تجهیزات گرفته تا سایر نیازها تصمیماتی را اتخاذ کرده است که در حال اجرا است.

کد خبر : ۳,۲۵۳
اشتراک در