۱۳ دی ۱۳۹۶ ۰۵:۲۶
بازیکنان-قطع-پا-می-خواهند-لیگ-فوتبال-داشته-باشند
یک گروه از بازیکنان فوتبال در مصر، تیم قطع پایی ها را تشکیل داده اند و امیدوارند که با حضور افراد دارای معلولیت این کشور، لیگ فوتبال راه اندازی کنند.

یک گروه از بازیکنان فوتبال در مصر، تیم قطع پایی ها را تشکیل داده اند و امیدوارند که با حضور افراد دارای معلولیت این کشور، لیگ فوتبال راه اندازی کنند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اسم تیم تشکیل شده «میراکل تیم» یا همان تیم معجزه است که ۲۵ بازیکن از سراسر مصر در آن حضور دارند و هفته ای دوبار در زمینی در قاهره به تمرین می پردازند. این تیم ابتدا با هدف فوتبال آزاد - فوتبالی غیر رقابتی که بازیکنان به اجرای کارهای تکنیکی با توپ می پردازند - تشکیل شد اما آنها خیلی زود تصمیم گرفتند اهداف بلندتری را دنبال کنند.

محمود ابراهیم توفیق، کاپیتان تیم که ۲۰ سال قبل در یک سانحه جاده ای یک پای خود را از دست داد، در گفتگو با رویترز اظهار داشت: «من اقدام به آوردن بازیکنان به تیم کردم و مربی تیم به نام یسرا از من خواست فوتبال آزاد را به ما تمرین دهد. من به او گفتم که رویای دیگری در سر دارم و آن هم این است که یک بازیکن واقعی فوتبال شوم و فقط کسی نباشم که مهارت های فوتبال نمایشی را به اجرا می گذارد.»

 

 


این تیم امیدوار است که دیگر معلولان مصری را ترغیب کند تا به ورزش روی بیاورند و فدراسیون خودشان را بنیان بگذارند که بتواند لیگ داخلی برای آنها راه اندازی کند.

یسرا محمد ابراهیم، مربی تیم، گفت: «در هر استان ما از بازیکنان می خواهیم که یک تیم تشکیل داده و این رشته را توسعه دهند.»

با وجود اشتیاقی که در این رابطه وجود دارد، آنها با مشکلات جدی رو به رو هستند: کمبود بودجه، کمبود عصاهای مخصوص و چالش پیدا کردن زمین تمرین همیشگی.

 

 


فوتبال قطع عضو قوانین ویژه ای دارد: هر تیم از هفت بازیکن قطع پا تشکیل شده و دروازه بانان باید فقط یک دست داشته باشند. عصاها نباید به توپ برخورد کنند و قانونی برای آفساید وجود ندارد ضمن اینکه محدودیتی هم برای تعویض وجود ندارد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی فوتبال قطع اکنون ۴۲ کشور فدراسیون فوتبال قطع عضو دارند. دوره بعدی رقابت های جهانی اواخر سال ۲۰۱۸ به میزبانی مکزیک برگزار می شود.

کد خبر : ۳,۲۴۷
اشتراک در