۲۴ مهر ۱۳۹۳ ۱۶:۰۳
مروری بر 18 مهر (بزرگداشت روز ملی پارالمپیک) - مجموعه ورزشی آزادی - سالن دوازده هزار نفری

هشت هزار نفر از کودکان و نوجوانان دارای معلولیت شهر تهران، با همراهی خانواده و مربیان خود در جشن بزرگ روز پارالمپیک شرکت کردند. مدعوین این جشن با شکوه، در بدو ورود مورد استقبال مسئولین قرار گرفتند و مدال قهرمانی ویژه روز پارالمپیک به آنها اهدا شد.







در این مراسم، جمعی از ملی پوشان اعزامی به بازی های پاراآسیايی اینچئون نیز شرکت کردند و در آستانه اعزام به این رقابت ها، در جمع صمیمانه کودکان و نوجوانان دارای معلولیت حضور یافتند.



دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر نصراله سجادی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، احمدی معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش، شهنازی، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، داورزنی، رئیس فدراسیون دو ومیدانی، رباب شهریان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جمعی دیگری از مسئولین از میهمانان ویژه این مراسم بودند.



در ابتدای مراسم، سوارکاران دارای معلولیت پرچم پارالمپیک را حمل کردند و پیام تصویری سرفیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک نیز برای حضار پخش شد و پس از آن ورزشکاران باستانی با حضور در سالن به اجرای حرکات ورزشی پرداختند.



داریوش فرضیایی، عمو پورنگ، مجری محبوب کودکان نیز در برنامه امسال شرکت داشت و با اجرای برنامه های ویژه کودکان ، باعث نشاط و شادی آنها شد، مجید اخشابی، امیر اصغر زاده و سعید جاوید نیز از هنرمندانی بودند که در این مراسم به اجرای ترانه پرداختند.



حضور رامبد جوان، مجری برنامه محبوب " خندوانه" ، شور و شوق خاصی در سالن ایجاد کرد و حضار دقایقی را با حضور وی به شادی و سرور گذراندند.
پس ازقرائت پیام ویلفرد لکمه، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در امر ورزش، توسط ساره جوانمردی، از ملی پوشان تیم تیراندازی و دارنده مدال برنز بازی های پارالمپیک لندن، ورزشکاران رشته های تیر و کمان، شمشیربازی، بوچیا، تنیس روی میز، و دوچرخه سواری با حضور در سالن و انجام نمادین حرکات ورزشی رشته های خود ،زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان دارای معلولیت را با رشته های ورزشی پارالمپیک فراهم کردند.



از دیگر برنامه های نمایشی و ورزشی جشن امسال می توان به  برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم هنرمندان و تیم فوتبال هفت نفره و نیز بلند کردن وزنه 280 کیلوگرمی توسط سیامند رحمان، قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان اشاره کرد.
در پایان مراسم نیز دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای دقایقی در جایگاه حاضر شد و برای حضار سخنرانی کرد.



مراسم روز ملی پارالمپیک امسال نیز همانند سال های گذشته با شادی و شور خاصی برگزار شد و کودکان و نوجوانان دارای معلولیت در حالی این جشن بزرگ را ترک کردند که امیدی مضاعف برای غلبه بر مشکلات و رفع موانع موجود پیدا کردند.



کد خبر : ۳۲۱
اشتراک در