۲۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۶:۱۴
عملکرد-گلبال-مردان-در-بازی-های-پاراآسیایی-جوانان-آسیب-شناسی-می-شود
تیم های مختلف نابینایان و کم بینایان از بازی های پاراآسیایی جوانان ۳۲ مدال کسب کردند و تنها رشته ای که رئیس فدراسیون مربوطه را ناراضی کرده است، کسب عنوان سومی گلبال است که محمدرضا مظلومی قصد دارد عملکرد این تیم را آسیب شناسی کند.
تیم های مختلف نابینایان و کم بینایان از بازی های پاراآسیایی جوانان ۳۲ مدال کسب کردند و تنها رشته ای که رئیس فدراسیون مربوطه را ناراضی کرده است، کسب عنوان سومی گلبال است که محمدرضا مظلومی قصد دارد عملکرد این تیم را آسیب شناسی کند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره عملکرد سه رشته دو و میدانی، شنا و گلبال در سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: فدراسیون نابینایان و کم بینایان ملی پوشان جوان خود را در سه رشته به این مسابقات اعزام کرد که ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۹ برنز کسب کردند. در رشته دو و میدانی ۱۱ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز، در رشته شنا یک مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز و در گلبال دختران یک مدال نقره و در پسران یک مدال برنز به دست آمد.

محمدرضا مظلومی اظهار داشت: از ۳۲ ورزشکاری که از فدراسیون نابینایان و کم بینایان به بازی های پاراآسیایی جوانان اعزام کردیم ۳۲ مدال به دست آمد که عملکرد خوبی است و تنها تیم پسران گلبال نتوانستند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند که باید آسیب شناسی شود و بتوانیم رشته گلبال که رشته خاص نابینایان و کم بینایان است را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

وی به مشکل کمبود ورزشکار در برخی مواد دو و میدانی اشاره کرد و افزود: در برخی مواد دو و میدانی با مشکل کمبود ورزشکار مواجه شدیم که به علت به حد نصاب نرسیدن ورزشکار،  یا کلاس ها ادغام می شدند و یا مدالی به ورزشکاران ما داده نشد. به عنوان مثال فاطمه صفاری سه رکورد ملی را جا به جا کرد اما چون رقیبی نداشت و تنها شرکت کننده بود، مدالی نگرفت. درحقیقت ادغام کلاس ها باعث شد برنامه های ما اجرایی نشود.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره مشکل میزبانی امارات در برگزاری بازی ها گفت: همیشه برگزاری بازی های پاراآسیایی جوانان مشکلاتی داشته است، اما این مشکلات برای ۲۹ کشور شرکت کننده در بازی ها بود. میزبانی مسابقات اشکالاتی داشت.

وی درخصوص تیم فوتبال پنج نفره که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد، اظهار داشت: تیم فوتبال پنج نفره کشورمان تاکنون دو مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا را با پیروزی پشت سرگذاشته و سرگروه است و امروز در مرحله نیمه نهایی برابر تایلند قرار می گیرد که در صورت پیروزی به فیال راه می یابد.

مظلومی در پایان به مصدومیت یکی از ملی پوشان اشاره کرد و گفت: ملی پوشان کشورمان در رقابت با مالزی بازی سنگینی داشته اند به طوریکه دست امیر پوررضوی در حین مسابقه شکسته است و نمی تواند تیم را در مسابقات همراهی کند. با این حال تیم ما قهرمان آسیا و نایب قهرمان پارالمپیک است و امیدواریم عنوان قهرمانی آسیا را تکرار کند.

کد خبر : ۳,۱۹۰
اشتراک در