۱۸ مهر ۱۳۹۳ ۰۷:۲۵
کتاب مدال آوران سالهای 58 تا 92 ایران به رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک اهدا شد
دکتر فاطمه رخشانی، نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک از اهدای کتاب مدال آوران به رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک خبر داد. وی به تازگی از گردهمایی بزرگ کمیته بین المللی پارالمپیک که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این نهاد بین الملی در کشور آلمان برگزار شد، بازگشته است.




دکتر رخشانی در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: در این سفر که با همراهی قهرمان ارزنده کشورمان آقای سیامند رحمان همراه بود، در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس IPC و نیز در نشست های تخصصی که به منظور تدوین برنامه های چهارساله آینده IPC برگزار شد، حضور یافتیم.

رئیس کمیته زنان APC خاطر نشان کرد: مقرر شده که ماحصل این نشست ها به همراه ماحصل جلسات کارشناسی آینده ، منجر به تهیه برنامه های چهارساله آینده IPC  و نیز اولویت های استراتژیک این نهاد بین المللی، شود.

وی افزود: از مهم ترین مواردی که در این نشست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت می توان به منابع مالی پایدار برای کمیته های ملی پارالمپیک ، همکاری بین کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک و نیز توسعه این همکاری در کشورها، تسهیل امر کلاس بندی پزشکی ورزشکاران و جلوگیری از پیچیده شدن این امر، اشاره کرد.

رخشانی در ادامه گفت: توسعه ورزش و افزایش مواد ورزشی و کمک به رشد و توسعه همزمان رشته های ورزشی، از دیگر موارد مهم این نشست ها بود، ضمن اینکه در خصوص راهکارهایی برای افزایش تعداد ورزشکاران از طریق شناسایی و جذب استعدادهای جوان و سرمایه گذاری بر روی آنها نیز بحث و تبادل نظر شد.

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد: در حاشیه این برنامه و طی دیداری که با آقای فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک داشتیم، دو نسخه از مجموعه مدال آوران جانباز و معلول ایرانی که به تازگی توسط کمیته ملی پارالمپیک به چاپ رسیده ، به وی اهدا کردیم که یک نسخه برای شخص ایشان و یک نسخه برای نگهداری در آرشیو IPC در نظر گرفته شده بود.

رخشانی افزود: کریون از چاپ و گردآوری این کتاب دو زبانه ( فارسی و انگلیسی) قدردانی کرد و این مجموعه را کاری ارزشمند و ماندگار از سوی کمیته پارالمپیک ایران دانست.

رئیس کمیته زنان پارالمپیک آسیا در پایان گفت: رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک برای روز پارالمپیک در ایران پیامی صادر کرد که در مراسم این روز قرائت خواهد شد.

دکتر فاطمه رخشانی و سیامند رحمان، به عنوان نمایندگان ایران در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس IPC که به میزبانی کشور آلمان برگزار شد، حضور یافتند.
کد خبر : ۳۱۰
اشتراک در