۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۲۱:۴۳
همایش-چشم-های-قهرمان-مظلومی-اگر-پتانسیل-نابینایان-و-کم-بینایان-مورد-توجه-قرار-گیرد-می-توانند-افتخارآفرین-باشند
مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران نابینا و کم بینای کشور تحت عنوان «چشم های قهرمان» عصر روز دوشنبه در تالار پردیس تئاتر تهران با حضور سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و عضو هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و کم بینایان، برخی نمایندگان مجلس، طاهره طاهریان، مشاور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، فریبا محمدیان، معاون امور بانوان و غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، برگزار شد.
مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران نابینا و کم بینای کشور تحت عنوان «چشم های قهرمان» عصر روز دوشنبه در تالار پردیس تئاتر  تهران با حضور سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و عضو هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و کم بینایان، برخی نمایندگان مجلس، طاهره طاهریان، مشاور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، فریبا محمدیان، معاون امور بانوان و غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در ابتدای مراسم فرزانه توسلی، دبیر همایش چشم های قهرمان، گفت: در این مراسم از ۲۵ مدال آور بازی های پارالمپیک سئول تا ریو تقدیر خواهد شد. هدف از برگزاری این مراسم فقط تجلیل از مدال آوران نیست بلکه این افراد از استعدادهای دوچندانی برخوردارند.

در ادامه محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و‌ کم بینایان، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و قدرشناسی از حاضران در سالن اظهار داشت: معلولان ۶ تا ۷ درصد جامعه کشور را تشکیل می دهند و نابینایان و‌ کم بینایان یک درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده اند.

مظلومی ‌افزود : این عزیزان در این کشور به دنیا آمده اند، در این کشور رشد کرده و تحصیل می کنند و به عبارتی آنها در ایران اسلامی زندگی می کنند و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم شرایطی مهیا کنیم تا آنها زندگی خوبی داشته باشند.

وی در بخشی از سخنانش تاریخچه ای از تشکیل فدراسیون نابینایان و‌کم بینایان کشور ارائه کرد و از این فدراسیون به عنوان مولود جمهوری اسلامی ایران نام برد.

رئیس فدراسیون نابینایان و‌ کم بینایان کشور گفت: پیش از این فعالیت های ورزشی در این بخش توسط انجمن صورت می گرفت که باتوجه به نگاه‌ به این ورزش در سال ۷۸ این انجمن به فدراسیون تبدیل شد و فعالیت های ورزشی به طور گسترده پیگیری شد.

وی پتانسیل ورزش های نابینایان و کم بینایان در بخش ورزش را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت : بی تردید اگر پتانسیل این قشر از جامعه مورد توجه قرار بگیرد آنها می توانند برای کشور افتخار آفرین باشند و باعث سربلندی ایران عزیز شوند.

مظلومی در ادامه سخنانش به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت : برای ایجاد شرایط بهتر برای این عزیزان باید تمامی ارگان ها و سازمان ها تعامل سازنده و لازم را داشته باشند.

وی همچنین بهره گیری از امکانات ورزشی برای توسعه ورزش نابینایان و‌کم بینایان را بسیار مهم دانست و اظهار امیدواری کرد: شرایط بهره گیری از این امکانات برای این قشر مهیا شود.

کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش چشم های قهرمان خواستار اجرای  قانون سه درصد استخدام معلولان در سازمان ها و ارگان های دولتی شد.

کواکبیان اقدامات صورت گرفته برای معلولان وجانبازان را ناکافی دانست و اظهار داشت: آنچه تاکنون انجام شده وظیفه ماست. ما موظف هستیم امکانات بیشتر و بهتری را برای این قشر از جامعه مهیا کنیم.

وی در ادامه سخنانش جامعه ورزش نابینا و کم بینا را مخاطب قرار داد و از آنها به عنوان سفیران کشور یاد کرد و بر تامین امکانات بیشتر برای  این قشر از خانواده بزرگ ورزش تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که برای بهبود شرایط زندگی معلولان به ویژه نابینایان و ‌کم بینایان کشور کم  کاری صورت گرفته است،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مخاطب قرار داد و گفت: ما باید در خانه ملت این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش به قانون سه درصد از استخدام های معلولان و جانبازان  در سازمان ها و ارگان های دولتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه به این قانون توجه نمی‌شود و دولت این موضوع را باید به طور جدی پیگیری کند.

کواکبیان در ادامه سخنانش از نابینایان و ‌کم بینایان به عنوان افرادی مستعد در رشته های مختلف یاد کرد که در صورت توجه، علاوه براینکه استعدادهایشان شکوفا می شود، می توانند برای کشور افتخار آفرین باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته معلولان با بیان این سوال که چرا نباید برای این قشر ردیف بودجه ای جداگانه ای داشته باشیم اظهار داشت: در روزهای گذشته در مجلس با حمایت تنی چند از این نمایندگان با جمع آوری امضا،  قدم‌های اولیه را برداشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی پشتیبان شما هستیم و امیدواریم شما هم با کسب موفقیت برای کشور افتخار آفرین باشید.

کد خبر : ۳,۰۹۹
اشتراک در