۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۹:۴۴
پوررهنما-و-عزیزی-در-رقابت-های-پاراتکواندوی-جهانی-آیواز-قهرمان-شدند
مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی با شکست حریفان خود به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی آیواز دست یافتند.
مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی با شکست حریفان خود به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی آیواز دست یافتند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، هفتمین دوره رقابت های پاراتکواندو جهانی آیواز از ۹ تا ۱۵ آذرماه در «ویلا رئال دسانتو آنتونیو» پرتغال برگزار می‌شود که مهدی پوررهنما در نخستین روز این مسابقات موفق شد عنوان قهرمانی را به دست آورد.

پوررهنما در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴) پس از یک دور استراحت، ابتدا «میچائل کاسر» آمریکایی را با نتیجه ۱۹ بر ۶ شکست داد. وی سپس «آمادو گارگارزا» اسپانیایی را ۱۵ بر ۲ از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت. پوررهنما در فینال این رقابت‌ها به مصاف «فتیح سلیک» از ترکیه رفت و ۱۹ بر ۵ پیروز شد و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. 

اصغر عزیزی نیز دومین طلایی ایران بود که در نخستین مسابقه خود  «جانی بریچ» آمریکایی را ۱۵ بر ۲ مغلوب کرد  و  در  مصاف با «ایوان میکولیک» از کرواسی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد،  ۱۷ بر ۵ به برتری رسید.

عزیزی در فینال نیز «کایان بایرام» از ترکیه را ۱۸ بر ۶ شکست داد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

محمود جعفرزاده دیگر نماینده پاراتکواندوی ایران نیز در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴) پس از استراحت در دور نخست برابر نماینده آذربایجان ۹ بر ۴ به برتری رسید. سپس به مصاف «فتیح سلیک» از ترکیه رفت و نتیجه را ۲۰ بر ۱۳ واگذار کرد و عنوان سوم را به دست آورد. این نتیجه در حالی به دست آمد که به تازگی از سوی فدراسیون جهانی کلاس این هوگوپوش تغییر کرده و نماینده کشورمان برای دومین بار است که در این کلاس مبارزه می‌کند.

هدایت این تیم بر عهده پیام خانلرخانی است و مهدی احمدی نیز به عنوان کمک مربی در این تیم فعالیت می کند. مسعود لشکری هم به عنوان سرپرست تیم را همراهی می کند.

امتیاز این رقابت ها G۶ است که به نفر اول ۶۰ امتیاز، نفر دوم ۳۶ امتیاز و نفرات سوم ۲۴.۶۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق می‌گیرد.

کد خبر : ۳,۰۹۳
اشتراک در