۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸
در-نشست-خبری-همایش-چشم-های-قهرمان-مطرح-شد--مظلومی-از-۲۵-قهرمان-پارالمپیک-تجلیل-می-شود
محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، در نشست خبری برگزاری نخستین همایش چشم های قهرمان از تجلیل از ۲۵ قهرمان بازی های پارالمپیک خبر داد.
محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، در نشست خبری برگزاری نخستین همایش چشم های قهرمان از تجلیل از ۲۵ قهرمان بازی های پارالمپیک خبر داد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، نشست خبری همایش چشم های قهرمان با همت سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و با حضور محمدرضا مظلومی، علی اصغر هادی زاده، سمیه شاعری و محسن جعفری، رئیس، نایب رئیس آقایان و بانوان و دبیر و اعضای هیات رئیسه فدراسیون نابینایان و کم بینایان در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد.

در ابتدای نشست خانم توسلی دبیر برگزاری همایش چشم های قهرمان گفت: برای معرفی قهرمانان روشندلی که در جامعه کمتر دیده شده اند تصمیم گرفتیم برنامه ای را برای تجلیل از این قهرمانان تنظیم کنیم که این همایش با همت سید عباس عراقچی، عضو افتخاری هیات رئیسه فدراسیون نابینایان، انجام می شود.

 هادی زاده، نایب رئیس و مسئول کمیته فنی فدراسیون، با بیان این مطلب که هشت رشته آقایان و چهار رشته بانوان فعال هستند، اظهار داشت: رشته اصلی فدراسیون، گلبال است که در سطح آسیا در جایگاه نخست قرار دارد و تیم بانوان در دوره گذشته بازی های پاراآسیایی در جایگاه سوم ایستاد. در رشته جودو نیز جزو تیم های خوب جهان هستیم و در دو و میدانی نیز در بازی های پارالمپیک ریو و مسابقات قهرمانی جهان لندن مدال های خوبی به دست آوردیم. گلبال ما در آسیا وضعیت خوبی دارد اما در جهان با تیم های مطرح فاصله داریم که باید تلاش بیشتری برای ارتقای این رشته انجام دهیم. در رشته فوتبال پنج نفره نیز توانستیم در پارالمپیک ریو رشته جذاب و خوبی را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم عنوان نایب قهرمانی پارالمپیک ریو را تکرار کرده و ارتقاء دهیم.

شاعری، نایب رئیس بانوان فدراسیون، درباره فعالیت ورزش قهرمانی بانوان گفت: در بخش گلبال بانوان به دلیل فعالیت رژیم اشغالگر قدس نتوانسته ایم حضور جدی در مسابقات جهانی داشته باشیم و بسیاری از مسابقات رسمی و کسب سهمیه پارالمپیک را به همین دلیل از دست داده ایم. در رشته دو و میدانی نیز سرمایه گذاری خوبی شده است و هاجر صفرزاده توانسته به عنوان نخستین بانویی که در دوهای سرعت مدال گرفته است، معرفی شود.

 مظلومی در خصوص همایش «چشم های قهرمان» اظهار داشت: در این همایش قرار است از حدود ۲۵ ورزشکار قهرمان بازی های پارالمپیک، پیشکسوتان، هیات های برتر و روسای فدراسیون های قبل تقدیر شود.

وی درباره برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون نابینایان و کم بینایان در روز ۱۴ آذرماه گفت: روز انتخابات با تصمیم وزارت ورزش و جوانان تعیین شده است و باید بعد از برگزاری همایش «چشم های قهرمان» مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره توسعه ورزش قهرمانی اظهار داشت: برنامه ریزی های خاصی برای برگزاری مسابقات جوانان و پیشکسوتان داریم و به تیم های نوجوانان و جوانان توجه می کنیم چون پشتوانه تیم های ملی هستند.

مظلومی همچنین در خصوص توسعه زیرساخت های این رشته گفت: از مسئولان انتظار داریم یک سالن اختصاصی را به ورزشکاران نابینا اختصاص دهند. در قانون تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیکی اشتباهی صورت گرفته است که فرزندان قهرمانان نابینا به کار گرفته شوند که این قانون باید اصلاح شود.

هادی زاده نیز در همین خصوص اظهار داشت: طبق قانون شهرداری ها و دستگاه های دولتی باید تجهیزاتی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند و مناسب سازی کنند که متاسفانه این اقدامات انجام نشده است.

کد خبر : ۳,۰۷۶
اشتراک در