۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۴:۵۹
جلیل باقری جدی بالابردن پرچم ایران بزرگترین افتخار است / از اینچئون دست پر بر می گردم
کاروان ورزشکاران پاراآسیایی 20 مهر راهی اینچئون کره جنوبی خواهد شد. این ورزشکاران در حالی راهی این بازی ها می شوند که عضویت در این کاروان می تواند یک افتخار بزرگ برای هر یک از ورزشکاران باشد. در کنار عضویت در این کاروان که افتخار بزرگی است حمل پرچم ایران می تواند افتخاری بزرگ تر باشد. افتخاری که شاید نصیب هر ورزشکاری نشود. در واقع وقتی 204 ورزشکار راهی این بازی ها می شوند در بین این 200 نفر فقط یک نفر است که می تواند به این افتخار بزرگ برسد.

این بار هم جلیل باقری جدی است که به این مهم رسیده است. ورزشکاری از پارس آباد اردبیل که با تحمل سختی های فراوان به تیم ملی رسیده است. باقری درباره حضورش در کاروان ایران و همچینین پرچمداری کاروان ایران گفت: «برای اولین بار است که به این افتخار مهم رسیدم. آرزوی هر ورزشکاری است که در رویدادهای مهم این چنینی پرچم ایران را بالا ببرد و حالا این افتخار مهم به ایران رسیده است.»




جلیل باقری درباره اینکه چطور شد برای پرچمداری کاروان ایران برای بازی های پاراآسیایی انتخاب شد؟ این گونه توضیح می دهد: «فکر نمی کنم دلیل خاصی داشته باشد. به هر حال یک نفر باید این پرچم را حمل می کرد که البته خیلی ها در این کاروان هستند که می توانستند این مهم را انجام بدهند و به این افتخار بزرگ برسند اما به هر حال نصیب من شد. شاید در همین دو و میدانی و یا حتی در رشته های دیگر افراد شایسته برای این کار کم نبودند اما به هر حال این لطف شامل حال من شده است.»


جلیل باقری درباره برگزاری اردوهای تیم ملی در آستانه اعزام به بازی ها هم اینگونه توضیح می دهد: «شرایط خوبی برای تیم دو و میدانی برقرار است. البته با توجه به سیاست فدراسیون دو و میدانی قرار شد این اردوها به طور غیر متمرکز برگزار شود که به همین دلیل هم هر یک از ورزشکاران در شهر خود تمرین می کردند. برگزاری اردوهای متمرکز کمی سخت و دشوار است چرا که تعداد نفرات زیاد است و گاهی به دلیل امکانات کم دچار مشکل می شویم.»


باقری که یکی از امیدهای اصلی تیم ایران در بازی های آسیایی است امیدوار است که بتواند در اینچئون هم به مدال طلا برسد: «از سال 77 به تیم ملی رسیدم و در این مدت هم 27 مدال رنگارنگ برای ایران کسب کردم. در بازی های آسیایی گذشته هم یک مدال طلا گرفتم که می خواهم این مدال طلا را دوباره تکرار کنم. بدترین خاطره ام از بازی های المپیک پکن است که هرگز نتوانستم در آن به مدال برسم. برای اینکه خاطره تلخ تکرار نشود باید از اینچئون دست پر به ایران برگردم»  

کد خبر : ۳۰۶
اشتراک در