۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۰۵:۱۸
کاپیتان-تیم-ملی-بسکتبال-با-ویلچر-توانایی-قرار-گرفتن-در-جمع-چهار-تیم-برتر-جام-جهانی-را-داریم
کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بعد از کسب جواز حضور در مسابقات جام جهانی از مسئولان انتظار دارد با تامین سالن تمرینی استاندارد و برنامه ریزی به این تیم در کسب نتایج خوب در این مسابقات کمک کنند چون این تیم انگیزه بالایی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جام جهانی را دارد.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بعد از کسب جواز حضور در مسابقات جام جهانی از مسئولان انتظار دارد با تامین سالن تمرینی استاندارد و برنامه ریزی به این تیم در کسب نتایج خوب در این مسابقات کمک کنند چون این تیم انگیزه بالایی برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جام جهانی را دارد.

«عادل طرفی» با سایت کمیته ملی پارالمپیک درباره شرایط تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و جام جهانی گفتگویی انجام داده که در پی می آید:

* از اردوهای تیم ملی چه خبر؟
- بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که با کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی ایران در ماه گذشته به پایان رسید، هنوز اردوها آغاز نشده است.

*مسابقات آسیا و اقیانوسیه را چطور ارزیابی می کنید؟
- مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. همه تیم ها با امکانات و سطح فنی خوبی شرکت کرده بودند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. تیم ژاپن نیز که میزبانی بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را برعهده دارد با تمام امکانات و تدارکات برای کسب بهترین نتیجه شرکت کرده بود اما با مدیریت کادر فنی و همت تیمی توانستیم بهترین نتیجه چند سال اخیر بسکتبال با ویلچر را کسب کنیم.

*با گرفتن جواز حضور در مسابقات جام جهانی، اکنون چه هدفی دارید؟
- از مسئولان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان تقاضا می کنیم برنامه ریزی خوبی برای حضور ما در این مسابقات داشته باشند. تنها مشکل عمده ما نداشتن سالن استاندارد است تا به صورت یکنواخت تمرین کنیم. در مسابقات آسیا و اقیانوسیه مشکل داشتیم چون در چهار سالن تمرین کرده بودیم که استاندارد جهانی نداشت. ما تقاضا می کنیم برنامه ریزی خوب و امکانات و اردوهای خوب و مناسبی را برای ما فراهم کنند تا نتایج خوبی به دست آوریم.

 

 


* مسابقات جام جهانی را چطور ارزیابی می کنید؟
- هنوز گروه بندی مسابقات جام جهانی انجام نشده است اما این مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و رقابت سختی است چون همه برای کسب بهترین نتیجه تلاش می کنند و همین امر کار ما را سخت می کند. تیم ما هم خوب است و در مسابقات آسیا و اقیانوسیه با حمایت کادر فنی و روحیه ای که به تیم دادند توانستیم عملکر خوبی داشته باشیم و آرزو می کنم با تداوم همین روند نتایج خوبی به دست آوریم.

* تغییر کادر فنی در نتایج شما چقدر موثر بوده است؟
- نظر شخصی من این است که کادر فنی جدید هفتاد تا هشتاد درصد در موفقیت تیم موثر بوده است. اختلاف سنی کادر فنی جدید با بازیکنان تیم کم است و بازیکنان با آنها احساس صمیمیت و راحتی می کنند. با این کادر فنی آینده خوبی خواهیم داشت. انجام کارهای تکنیکی و تاکتیکی یک بخش کار است و ارتباط خوب و صمیمی مربی با ورزشکاران بخش دیگر کار است که کادر فنی به نحو احسن این کار را انجام داد.

* پیش بینی شما از عملکرد تیم ملی در رقابت های جام جهانی مثبت است؟
- بله. اگر بازی های دوستانه بیشتری برگزار شود می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم. با داشتن لژیونرهای دیگر و تجربه بسیاری که داریم می توانیم با برنامه ریزی مسئولان فدراسیون جزو چهار تیم برتر جام جهانی باشیم چون انگیزه بالایی داریم.

* پیشنهاد برای مسابقه در تیم های خارجی دارید؟
- بله. از سه باشگاه اسپانیایی پیشنهاد داشتم که به دلایل شخصی نتوانستم قبول کنم.

* و حرف پایانی.
- در پایان باید از محسن شریفی یاد کنم که ویلچرهای بسکتبال با ویلچر را ساخت و تحولی در رشته ما ایجاد کرد. پیش از این ما با ویلچرهایی که تردد می کردیم مسابقه می دادیم که شریفی با ساختن این ویلچرها سهم بزرگی در موفقیت های ما در مسابقات آسیایی و پارالمپیک دارد.

کد خبر : ۳,۰۴۷
اشتراک در