۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۰۸:۳۸
هادی-رضایی-والیبال-نشسته-قهرمانی-جهان-با-سبک-جدیدی-برگزار-می-شود
هادی رضایی از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان با سبک جدید و در پنج شهر کشور هلند خبر داد.

هادی رضایی از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان با سبک جدید و در پنج شهر کشور هلند خبر داد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته در نشست خبری امروز دوشنبه در جمع نمایندگان رسانه ها گفت: سال گذشته پس از انتخاب رئیس سازمان جهانی پارا والیبال قرار شد مسابقات لیگ جهانی برگزار شود که چین اولین میزبانی را در بخش بانوان و ایران میزبانی در بخش مردان را بر عهده گرفت.

رضایی افزود: بسیاری از کشورها ترجیح می دهند میزبان مسابقات لیگ جهانی شوند چون رقابت های جهانی با حضور ۱۶ تیم و لیگ جهانی شش تیم برگزار می شود. به هر روی به دلیل میزبانی های خوب ایران، میزبانی لیگ جهانی را بدون هیچ تعاملی به کشور ایران دادند.

وی اظهار داشت: در ابتدا برای تیم های برزیل، بوسنی، مصر، آلمان، روسیه، آمریکا، هلند، چین و اوکراین دعوتنامه ارسال کردیم که چین از آنجایی که سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را نگرفت انصراف داد و مصر نیز به دلیل مسائل سیاسی از حضور در این مسابقات کنار کشید.

 

 


سرمربی تیم ملی والیبال نشسته درباره بوسنی نیز گفت: بوسنی نیز ترجیح داد در تورنمنت هایی که ایران حضور دارد شرکت نکند اما بعد از مدتی پشیمان شد و ما نیز فهرست تیم های شرکت کننده را بسته بودیم. بنابراین تیم های برزیل، آمریکا، روسیه، اوکراین، آلمان و تیم ملی کشورمان شش تیم حاضر در لیگ جهانی هستند.

وی از حضور تیم های هند و ژاپن در فهرست تیم های ذخیره خبر داد و اظهار داشت: این دو تیم در فهرست ذخیره هستند تا اگر تیمی انصراف داد جایگزین شوند. تیم ژاپن میزبان بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ است و می خواهد در مسابقات شرکت کند.

وی درباره جوایز مسابقات گفت: جایزه مسابقات ۳۰ هزار دلار است که به تیم اول ۱۲ هزار دلار، تیم دوم شش هزار دلار و تیم سوم دو هزار دلار اهدا می شود. به بهترین بازیکن دو هزار دلار و ورزشکاران برتر هر پست هزار دلار تعلق می گیرد.

رضایی با بیان اینکه مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار با سبک جدید و در پنج شهر هلند برگزار می شود، گفت: این مسابقات با حضور ۱۶ تیم و در دو بخش مردان و زنان برگزار می شود که در چهار گروه چهار تیمی انجام خواهد شد. مرحله مقدماتی در یک شهر و هشت تیم برتر در شهر دوم رقابت می کنند و چهار تیم برتر نیز در شهر سوم مسابقه خواهند داد.  مسابقات بانوان نیز در دو شهر برگزار خواهد شد. مسابقات از ۲۲ تیرماه تا دوم مردادماه برگزار می شود.

کد خبر : ۳,۰۲۶
اشتراک در