۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۱۰
کاروان ایران با 204 ورزشکار به بازی های پاراآسیایی اعزام می شود / افزایش 60 درصدی ورزشکاران به نسبت گوانگجو
صبح امروز نشست خبری سخنگوی کاروان فرهنگي، ورزشی غدیر، اعزامی به بازی های پاراآسیایی اینچئون، با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

هادی رضایی سخنگوی کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون در خصوص اعزام ورزشکاران به این رقابت‌ها گفت: با 204 ورزشکار شامل 145 مرد و 56 زن در 16 رشته ورزشی در دومین دوره این رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد. افتتاحیه مسابقات 26 مهر ماه است که البته رشته‌های فوتبال 7 نفره و بسکتبال با ویلچر 3 روز زودتر مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.



وی ادامه داد: تا به این لحظه و بر اساس اعلام مسئولان برگزارکننده رقابت‌ها تاکنون حدود 4000 ورزشکار از 46 کشور در 23 رشته ورزشی در این مسابقات شرکت خواهند کرد که امکان تغییر در آن وجود دارد. کاروان ورزشی ایران در 16 رشته ورزشی به مصاف حریفان خواهد رفت که 5 رشته از این رشته‌ها مختص ورزشکاران نابینا و کم‌بینا است.



سخنگوی کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون گفت:‌ برای اولین بار تیم‌های بدمینتون و بسکتبال با ویلچر در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات شرکت می کنند. از طرفی با توجه به اینکه در دوره قبل با 121 ورزشکار در گوانگجو حضور داشتیم با اعزام 204 ورزشکار شاهد افزایشی 60 درصدی نسبت به دوره گذشته هستیم که با برنامه‌ریزی به دنبال کسب نتایجی بهتر هستیم.

رضایی تصریح کرد: در برخی رشته‌ها مانند دوومیدانی و شنا با توجه به ادغام ورزشکاران، تعداد مدال‌ها کاهش پیدا کرده است که همین موضوع باعث بالا رفتن سطح مسابقات این رشته‌ها شده‌اند و شاید دیگر مانند دوره قبل شاهد کسب 7 - 8 مدال توسط یک ورزشکار نباشیم. از طرفی با توجه به اعزام 56 ورزشکار زن در این دوره نسبت به دوره قبل شاهد بیش از 100 درصد افزایش در این بخش بوده‌ایم و در بخش مردان حدود 50 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: کاروان ورزشی ایران در سه گروه طی روزهای 20 و 21 مهر ماه عازم کره می شوند و امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر شاهد کسب مدال‌های خوشرنگ‌تری در این دوره نسبت به دوره گذشته باشیم.



سخنگوی کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون با اعلام اینکه میزبان 7 میهمان ویژه از مسئولان ورزشی و کشوری در این رقابت‌ها خواهیم بود، عنوان کرد: تا جایی که امکان داشت سعی کردیم از اعزام همراه اضافی با کاروان جلوگیری کنیم؛ به طوری که هر کدام از مسئولان فدراسیون و حتی اعضای هیأت رئیسه که کاروان را همراهی می‌کنند سرپرستی یکی از تیم‌ها را نیز به عهده گرفته‌اند. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است  دکتر علی ربیعی وزیر کار و همچنین دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی و قدمی معاون ورزش آموزش و پرورش استثنایی کشور به عنوان میهمان ویژه در کنار ورزشکاران حضور داشته باشند.

کاروان ورزشی جانبازان، معلولین و نابینایان در دوره قبل بازی‌های آسیایی با کسب 23 نشان طلا، 17 نقره و 20 برنز عنوان چهارم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده بود.
کد خبر : ۳۰۲
اشتراک در