۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
بسکتبال-با-ویلچر-آسیا---اقیانوسیه-تیم-ملی-ایران-به-عنوان-نایب-قهرمانی-دست-یافت
تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه مقابل استرالیا شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه مقابل استرالیا شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم مردان ایران در دیدار پایانی این مسابقات امروز شنبه برابر استرالیا قرار گرفت و با نتیجه ۸۰ بر ۵۴ شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

ایران در گروه سوم این رقابت ها عربستان را با نتیجه ۸۵ بر ۳۱، نیوزلند را با حساب ۹۱ بر ۱۵ و تایلند را با نتیجه ۸۹ بر ۶۲ شکست داده بود و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود. در این مرحله تیم چین را با نتیجه ۸۶ بر ۴۵ شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. ملی پوشان کشورمان در این مرحله مقابل ژاپن قرار گرفتند و با پیروزی ۸۰ بر ۷۶ برابر این تیم در فینال مقابل استرالیا قرار گرفتند.

 

 


در این مرحله نیز با نتیجه ۸۰ بر ۵۴ مقابل استرالیا شکست خورده و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند. در رده بندی مسابقات نیز ژاپن با نتیجه ۶۸ بر ۵۴ مقابل کره جنوبی به پیروزی رسید و در جایگاه سوم دست یافت.

چهار تیم برتر این رقابت ها مجوز حضور در رقابت های جهانی هامبورگ را کسب کردند که تیم های استرالیا، ایران، ژاپن و کره جنوبی به این مسابقات راه یافتند.

تیم ملی بانوان نیز که دومین مسابقه رسمی خود را تجربه می کرد نیز در دیدار رده بندی  مقابل ژاپن شکست خورد و به عنوان چهارم دست یافت. در بخش بانوان نیز دو تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند که چین و استرالیا راهی این رقابت ها خواهند شد.

این مسابقات با حضور ۱۴ تیم در بخش مردان و چهار تیم در بخش زنان از روز اول آبان ماه تا ششم آبان ماه در شهر پکن کشور چین برگزار شد.

کد خبر : ۲,۹۷۵
اشتراک در