۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۰۵
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس IPC / کسب مدال طلای زهرا نعمتی در پارالمپیک لندن به عنوان یکی از 25 لحظه برتر جنبش پارالمپیک انتخاب شد
کمیته بین المللی پارالمپیک، IPC، به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود، اقدام به انتخاب 25 لحظه برتر جنبش پارالمپیک نموده است.

لحظه کسب مدال طلای پارالمپیک لندن، توسط زهرا نعمتی، بانوی کماندار کشورمان نیز در میان این 25 لحظه و رویداد برتر و در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است.



بر این اساس کمیته بین المللی پارالمپیک برای یافتن بهترین لحظات و رویداهای جنبش پارالمپیک در 25 سال اخیر، اقدام به انجام یک نظر سنجی جهانی از عموم مردم نمود که طی آن بهترین لحظات و رویدادهای به یاد ماندنی خود را در زمینه بازی های پارالمپیک، جهانی، آسیایی و حتی یک لحظه ورزشی در یک زمین ورزشی، به IPC ارسال کنند.

در نهایت از میان 500 مورد دریافتی از 5 قاره جهان،  25 لحظه و رویداد برتر طی 25 سال گذشته با نظر نهایی هیات رئیسه IPC انتخاب و در سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک منتشر شد.

این 25 لحظه و رویدادی که توسط مردم انتخاب شده و هیات رئیسه IPC نیز به آن رای داده است، نشانگر دستاورد جنبش پارالمپیک در این یک ربع قرن است.

مراسم جشن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کمیته بین المللی پارالمپیک در شهر دوسلدورف آلمان برگزار خواهد شد.

 
 برای اطلاع از نتایج این نظر سنجی و دیگر لحظات برتر انتخابی، این لینک را مشاهده بفرمایید.
کد خبر : ۲۹۷
اشتراک در