۲ آبان ۱۳۹۶ ۰۵:۵۹
مهدی-پوررهنما-در-حال-حاضر-هدفم-مبارزه-در-رقابت-های-جهانی-است
ملی پوش پاراتکواندوی ایران که در رقابت های قهرمانی جهان علاوه بر کسب مدال طلا، عنوان فنی ترین پاراتکواندوکار مسابقات را نیز کسب کرد، به دست آوردن طلای پارالمپیک توکیو را بزرگ ترین آرزوی خود عنوان کرد.
ملی پوش پاراتکواندوی ایران که در رقابت های قهرمانی جهان علاوه بر کسب مدال طلا، عنوان فنی ترین پاراتکواندوکار مسابقات را نیز کسب کرد، به دست آوردن طلای پارالمپیک توکیو را بزرگ ترین آرزوی خود عنوان کرد.

مهدی پوررهنما درباره مسابقات قهرمانی جهان و رقابت های پیش روی خود با سایت کمیته ملی پارالمپیک گفتگو کرد که در پی می آید:
*در رقابت های قهرمانی جهان عملکرد خیلی خوبی داشتید و عنوان بهترین ورزشکار بسیار حائز اهمیت است. مسابقات چه سطحی داشت؟

- سخت ترین و بهترین مسابقه ای بود که تا حالا شرکت کرده بودم. سخت ترین از این جهت که تعداد شرکت کننده ها و سطح مسابقات در مقایسه با گذشته خیلی پیشرفت کرده بود و اصلا قابل مقایسه با قبل نبود.  فنی ترین بازیکن شدنم را مدیون زحمات دو مربی خوب ایران یعنی استاد پیام خانلرخانی و استاد مهدی احمدی می دانم.

*به نظر می رسد رقیب سرسختی نداشتید؟
- اتفاقا دو حریف روسی ماقبل فینال و فینالم جزو قوی ترین پاراتکواندوکاران جهان هستند.
.
*روسیه در پاراتکواندو رشد خوبی کرده است؟
- من از حریفی که در فینال با او مبارزه کردم پیش از این شکست خورده بودم.

*دلیل اصلی پیشرفت و موفقیت شما در این رقابت ها در چه عواملی می تواند باشد؟

- برای این رقابت ها خیلی سختی کشیدم. از همه بهتر تمرین کرده بودم و هیچ چیزی غیر از طلا نمی خواستم.

*از اینکه به عنوان فنی ترین پاراتکواندوکار انتخاب شدید، چه احساسی دارید؟

- فقط غافلگیر شدم، چون همیشه می خواستم فنی ترین شوم. با اینکه در سه دوره قبل طلا گرفته بودم، نتوانستم این عنوان را کسب کنم و در این مسابقات هم فکر نمی کردم مرا انتخاب کنند.

*گرفتن سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو قطعی شده است؟
- نه. هنوز هیچ چیز قطعی نیست، اما اختلاف من با نفرات بعد از خودم خیلی زیاد است. این مسابقه ۱۰۰ امتیاز به رنکینگم اضافه کرد و چهار نفر اول سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک توکیو را کسب می کنند.

*هدفتان در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو چیست؟
- همه ورزشکاران آرزو دارند طلای المپیک یا پارالمپیک را کسب کنند. البته ترجیح می دهم قدم به قدم جلو روم و درحال حاضر هدفم رقابت های جهانی است که حدود یک ماه و نیم دیگر در کشور پرتغال برگزار می شود.

کد خبر : ۲,۹۶۱
اشتراک در