۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۴۷
نخستین-دوره-مهارت-افزایی-کارشناسان-ورزش-آسایشگاه-ها-آغاز-شد
نخستین دوره مهارت افزایی کارشناسان ورزش آسایشگاه ها با موضوع فعالیت بدنی برای افراد دارای کم توانی ذهنی از امروز در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.

نخستین دوره مهارت افزایی کارشناسان ورزش آسایشگاه ها با موضوع فعالیت بدنی برای افراد دارای کم توانی ذهنی از امروز در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، این دوره آموزشی در راستای تفاهمنامه بین کمیته ملی پارالمپیک و سازمان بهزیستی از امروز در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شده و تا اول آبان ماه ادامه دارد.

در روز نخست این دوره آموزشی مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، شرکت کرد و گفت: باید جامعه هدفمان را با موضوع ورزش آشنا کنیم، چراکه نقش و اثر ورزش را به خوبی لمس کرده و می دانستیم اگر ورزش در زندگی آنها وارد شود تحولی در عملکردشان ایجاد خواهد شد. لذا سال گذشته صحبتی کردیم تا سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی به عنوان دو بازوی قوی کمیته ملی پارالمپیک با ما همراه باشند، اما نقصی وجود داشت، چون باید فراتر از این گام برمی داشتیم. در این میان آسایشگاه ها کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند بنابراین سمینار یک روزه ای برای آسایشگاه های تهران طراحی شد که ۹۵ مدیر آسایشگاه در آن شرکت کردند.

 

 


اشرفی افزود: در آن روز به این جمع بندی رسیدیم که می توانیم برنامه های خود را ادامه دهیم. دوره هایی آموزشی به همین منظور تعریف شد که اگر در این طرح موفق باشیم می تواند پیام آور پیام آور پارالمپیک در آسایشگاه ها باشد. باید این تفکر را ایجاد کنیم که ورزش می تواند بسیار موثر باشد و در آسایشگاه ها و مدارس استثنایی گسترش یابد. این تفکر و برنامه می تواند برای سایر استان ها الگو شود.

وی اظهار داشت: سعی می کنیم از امسال به بحث آموزش در بدنه بهزیستی  اهمیت بیشتری دهیم و شما را پیام آوران پارالمپیک در آسایشگاه ها بنامیم. ما کمک می کنیم تا آموزش بیشتری دیده و اطلاعات بیشتری کسب کنید و پیام آور پارالمپیک در آسایشگاه ها باشید.

در ادامه مقدمه ای بر جنبش پارالمپیک، آشنایی با ورزش های مناسب برای افراد دارای معلولیت ذهنی، آشنایی با معلولیت ها و معلولیت ذهنی، مقدمه ای بر فعالیت بدنی افراد دارای معلولیت ذهنی از برنامه هایی است که امروز در دوره آموزشی مهارت افزایی کارشناسان ورزش آسایشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه دوره مهارت افزایی کارشناسان ورزش آسایشگاه ها با حضور آقایان دکتر اسدی معاون بهزیستی استان تهران و دکتر واعظ موسوی سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک برگزار گردید.

کد خبر : ۲,۹۵۲
اشتراک در