۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۵:۴۷
ورزشکاران-پارالمپیکی-مکزیک-به-یاری-زلزله-زدگان-شتافتند
ورزشکاران پارالمپیکی مکزیک در اقدامی داوطلبانه و خیرخواهانه به یاری هموطنان زلزله زده خود شتافتند.
به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، زلزله مرگبار سه شنبه هفته گذشته مکزیکوسیتی به بزرگی ۷/۱ ریشتر  تا به حال ۳۳۳ قربانی گرفته است ضمن اینکه موجب لغو رقابت های جهانی پاراشنا و پاراوزنه برداری شد.

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارشی از حضور چندین ورزشکار پارالمپیکی مکزیکی در بین زلزله زدگان و کمک به آنان خبر داده است.

«نلی میراندا»، قهرمان دو دوره رقابت های شنای پارالمپیک، یکی از این ورزشکاران است که مشغول کمک رسانی شده است.

وی گفت: همبستگی خانواده پارالمپیک از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قدرت، اتحاد و فروتنی ما در مواقع دشوار را نشان می دهد. از اینکه یک مکزیکی هستم احساس سربلندی می کنم و مطمئنم که دوباره روی پایمان خواهیم ایستاد.

 

 

 

«لیلیانا سوارس»، رئیس کمیته ملی پارالمپیک مکزیک، در این خصوص به سایت کمیته بین المللی گفت: ما لباس، غذا و آب برای مردمی که خانه هایشان را از دست داده اند تهیه کردیم و به کودکان اسباب بازی دادیم. هیچکس بهتر از خود ورزشکاران پارالمپیکی برای حضور در این امر خیرخواهانه به آنها انگیزه نداد. کسانی که مصادیق روحیه بخشی هستند. من به همه این پارا ورزشکاران می بالم با اینکه شاید خانواده ها و دوستان آنان به طور مستقیم در این حادثه غم انگیز آسیب ندیده باشند. این کمترین کاری است که ما به عنوان انسان می توانیم انجام دهیم.

«اندرو پارسونز»، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، هم در این خصوص اظهار کرد: اینکه ببینی ورزشکاران پارالمپیکی مکزیک داوطلبانه برای زلزله زدگان آب و غذا می برند خیلی امیدوارکننده است. این نشان می دهد که آنها فقط داخل میدان ورزشکاران فوق العاده ای نیستند بلکه بیرون میدان هم افراد بزرگی هستند.

روز جمعه کمیته بین المللی پارالمپیک برای کمک به زلزله زدگان کمپینی تحت عنوان #FuerzaMexico راه اندازی کرد تا از طریق آن برای زلزله زدگان مکزیکی کمک های مالی جمع آوری کند.

کد خبر : ۲,۸۷۰
اشتراک در