۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶
سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان رقابت سختی با رقبای خود دراینچئون داریم
سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان ایران گفت: رقابت سختی با رقبای خود در اینچئون داریم و اگربتوانیم افتخارات دوره گذشته را تکرار کنیم کاربزرگی انجام داده ایم .

محمد حسین اقبالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم اعزامی به بازی های پارا آسیایی درحال حاضر شرایط مناسبی دارد . ایران دررقابت های پاراآسیایی هشت شناگر جانباز و معلول دارد و امیدوارم ورزشکاران نتایج دوره گذشته سه طلا،سه نقره و هفت برنز را تکرار کنند .

وی افزود: دردوره قبل این بازی ها رقبا شناخت زیادی از توانایی هایی شناگران ایرانی نداشتند و ما توانستیم 13 مدال کسب کردیم اما امروز رقبا به خوبی تیم ما را می شناسند و این کار شناگران را برای کسب مدال سخت می کند .

سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان ایران در مورد نحوه انتخاب شناگران برای بازی های پاراآسیایی اظهارداشت: نفرات اعزامی از میان 100شناگر جانباز و معلول که در رقابت های قهرمانی کشور و مسابقات رکوردگیری آزاد شرکت کرده بودند انتخاب شدند و به این بازی ها اعزام می شوند .

اقبالی در مورد ویژگی های این تیم اظهارداشت: تیم ما نسبت به دوره قبلی جوان تر شده است . از تیم قبلی سه نفر در این تیم عضویت دارند و سایر شناگران برای نخستین بار به عضویت تیم ملی شنای جانبازان ومعلولان درآمدند .

سرمربی تیم شنای جانبازان ومعلولان ایران در مورد اعلام رکورد شناگران ایران به کمیته مسابقات پارا آسیایی گفت : با درخواست فدراسیون جانبازان ومعلولان نمایندگان فدراسیون جهانی در ایران حاضر شدند و درحضور آنها رکوردگیری صورت گرفت و تمامی بازیکنان ما ورودیه مسابقات را کسب کردند .

اقبالی در مورد نحوه تمرینات شناگران جانباز و معلول گفت : تمرینات شناگران روزی دو نوبت انجام می شود و شناگران درنوبت صبح سه کیلومتر و در نوبت بعد ازظهر چهار و نیم کیلومتر شنا می کنند که با نزدیک شدن به زمان مسابقات این فشار کمتر خواهد شد .

به گفته وی شناگران درحال حاضر شرایط مطلوبی دارند و از آمادگی خوبی برخوردارند اما ما هنوز از شرایط رقبای خود اطلاع کافی نداریم بنابراین نمی توانیم ارزیابی درستی نسبت به رقبا و مسابقات داشته باشیم .

وی در مورد رقبای اصلی تیم شنای جانبازان و معلولان ایران دربازی های پاراآسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: رقیب اصلی ما دراین بازی ها شناگران چینی هستند و شناگران تیم های ژاپن،کره جنوبی،تایلند و مالزی حریفان بعدی ما برای کسب مدال هستند .

وی در مورد وضعیت جسمی بازیکنان و انگیزه آنان برای شرکت دراین بازی ها اظهارداشت: هرچندرقابت سختی با رقبای خود داریم اما انگیزه شناگران واقعا بالاست و برای کسب موفقیت تمرینات را با جدیت دنبال می کنند .

سرمربی تیم شنای جانبازان و معلولان ایران افزود : رقابت های شنای معلولان جسمی وحرکتی جزو رقابت های دیدنی این بازی هاست و هواداران زیادی از نزدیک این مسابقات را مشاهده می کنند .

شناگران جانباز ومعلول ایران هم اکنون دراستخر قهرمانی' نه دی' مجموعه ورزشی شهید شیرودی پنجمین اردوی اختصاصی خود را به منظور کسب آمادگی برای حضور در بازی های پارا آسیایی دنبال می کنند .

بازی های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی اواخر مهرماه برگزار می شود .

کد خبر : ۲۸۶
اشتراک در