۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ۰۸:۳۲
پیام فیلیپ کریون در فاصله دو سال تا المپیک برزیل
از دیروز یکشنبه 7 سپتامبر ( 16 شهریور ماه) دقیقا دو سال به شروع بازیهای پارالمپیک ریو 2016 باقیمانده است.در همین خصوص فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در پیامی گفت «موفقیت آنها در این بازیها نقش مهمی در رشد مستمر جنبش پارالمپیک خواهد داشت.»

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک ، انتظار می رود حدود 4350 ورزشکار از بیش از 160 کشور در این بازیها شرکت نمایند، حضور این تعداد شرکت کننده در 22 رشته و 256 ماده همراه با مدال تاکنون بی سابقه بوده است.     

پس از موفقیت بازیهای لندن 2012 و سوچی 2014، کریون یقین دارد که ریو 2016 رشد سالهای اخیر را تداوم خواهد بخشید.

ایشان در سخنانی ابراز داشتند: " ریو 2016 اولین دوره از بازیهای پارالمپیکی است در آمریکای جنوبی قرار است برگزار شود تا در آن روح و ورزش پارالمپیک به نمایش گذاشته شود. معتقدم این بازیها نه تنها برای ریو و کشور برزیل نقش انتقال دهنده را دارد، بلکه برای کل قاره آمریکا و جنبش پارالمپیک این نقش را ایفاء می نماید. دو سال آینده سال بزرگی برای رشد جنبش پارالمپیک در آمریکا خواهد بود، چرا که دو رویداد مهم چندگانه ورزشی در آنجا برگزار خواهد شد، بازیهای ریو 2016 و بازیهای پاراپان آمریکا تورنتو 2015. با رشدی که در پخش اخبار در قاره آمریکا بدست آورده ایم و سبب بالا رفتن میزان آگاهی مردم شده است، یقین دارم این بازیها با موفقیت روبرو خواهند شد، چرا که اساس کار خود را بازیهای لندن 2012 و سوچی 2014 قرار داده اند. البته بازیهای ریو با بازیهای لندن تفاوت زیادی دارد. هرگز این دو بازی مشابه یکدیگر نخواهند بود. البته انتظار دارم فضای دل انگیز و پر طراوت ایجاد شده توسط مردم شهر ریو سبب بالا رفتن سطح توانایی ورزشکاران معلول شود. این موضوع سبب

شکل گیری اخبار و جلب توجه و همینطور بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به معلولین می شود. میلیونها تماشاچی که در این بازیها حضور می یابند نه تنها به خاطر زیبایی شهر ریو بر انگیخته می شوند بلکه از توانایی تحسین برانگیز یکایک ورزشکاران معلول نیز الهام خواهند گرفت."

کریون بر این باور است عملکرد ورزشکاران کشور میزبان کمک شایانی را در موفقیتهای بزرگ بازیهای پارالمپیک بهمراه خواهد داشت و تحت تاثیر آنچه که در برزیل روی می دهد قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: " در طی یک دهه گذشته برزیل به شدت در مواد دو، شنا، فوتبال 5 نفره قوی شده است و توانسته است عناوین مختلف جهانی و پارالمپیکی را از آن خود نماید. دانیال دایس، آلن اولویرا، ترزا گیل هرمینا، آندره برزیل و جفرسون کانسیاسو ستارگانی هستند که توانسته اند در میان مردم خود را مطرح نمایند و مطمئنا در بازیهای 2016 به مدالهای خود خواهند افزود. آنچه که سبب شگفتی من شده است رشد مستمر برزیل در رشته های ورزشی است که تاکنون آنها به طور معمول این میزان رشد را نداشته اند. آنها در مسابقات گلبال مردان قهرمانی جهانی دارند، مدال نقره را در والیبال نشسته بدست آورده اند و امید به کسب موفقیتهای بیشتر در مسابقات قهرمانی آتی جهانی بوچیا دارند. با عملکرد بالایی که بدست آورده اند، آنها قصد قویتر نمودن خود و همینطور شکل دادن ستاره های جدید دو مانند ورونیکا هیپولتو و شناگرانی چون تالیسون گلاک دارند."

گفتنی است بازیهای پارالمپیک ریو 2016 در روزهای 7 الی 16 سپتامبر 2016 برگزار خواهد شد .

کد خبر : ۲۸۴
اشتراک در